ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הרב פינטו תקף את מנהל עמותת 'חזון ישעיה': "היה מתפלל לה' עם אינטרס"

במהלך עדותו נגד מנהל עמותת 'חזון ישעיה' אברהם ישראל, התבטא נגדו הרב פינטו בחריפות: "אין הלוואה עם אברהם ישראל. הוא היה אומר בוקר טוב לבן אדם זה היה אינטרסים"

הרב פינטו בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב פינטו בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל" המרצה שנת מאסר, הגיע הבוקר (ב) לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם העיד בפרשת חזון ישעיה כעד תביעה.

באופן מפתיע, הגיע הרב לבית המשפט כשהוא מלווה באשתו הרבנית דבורה ובבנו יואל, ולבוש בבגדים אזרחיים.

בתחילת הדיון, הרב פינטו לא חש בנוח להעיד נגד אברהם ישראל שהיה מנהל עמותת חזון ישעיה, וביקש ממנו שלא להביט ישירות לעיניו. "זה עושה לי כאב בלב", אמר, אך אברהם לא קיבל והשיב "החיים שלי נגמרו".


צילום: רוני כנפו, וואלה! NEWS

על פי כתב האישום שהוגש בשלהי 2014, מייסד העמותה אברהם ישראל, גנב עשרות אלפי דולרים מכספי העמותה ושילם אותם כ"דמי שתיקה" לעובדים לשעבר. לאחר שהתעורר חשדם של תורמים לאי סדרים, פנה לרב פינטו שפרש את חסותו עליו, ובהדרכתו דאג להדיח חברי עמותה ומינה מקורבים לרב. במקביל הועברו למעלה מ-1.1 מיליון דולר מכספי העמותה לחשבונה של אשת הרב פינטו. "בן אדם צריך להעביר כסף הוא מעביר", אמר פינטו בעדותו, "מה שכתוב זה מה שיש. אני עומד מאחורי כל מה שכתוב מילה במילה".

הרב פינטו עצמו, שהיה חשוד מכלתחילה גם הוא בתיק זה, לא הוזמן לשימוע, והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות, ללא קשר להסדר הטיעון שנכרת עמו. בנוסף, מייחס כתב האישום לאברהם חבצלת, אשר שימש כרואה החשבון של העמותה, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד וסיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

במהלך עדותו של הרב פינטו בבית המשפט הוא אמר כי "אני יודע לאן התביעה חותרת", והוסיף כי "על מה שקשור לאפרים ברכה זה בנפשי. למדתי לחשוב מה רוצים ממני. יש כאן אדם שנפטר וכולם רוצים שאני אפתח את הצער שלו. אני חי בכאב וצער גדול ועצום מאוד. יש כאן דבר שכואב לי ואני לא רוצה לפתוח משהו שאני אגיד ויעשו מזה קרקס".

הרב פינטו אמר במהלך הדיון על אברהם ישראל, "הוא הולך לרב והוא צריך פסיכיאטר. צריך לנתח את התופעה של אנשים שהולכים לרבנים". עוד הוסיף ואמר: "אין הלוואה עם אברהם ישראל. הוא היה אומר בוקר טוב לבן אדם זה היה אינטרסים. גם כשהוא מתפלל לה' ובוכה הוא עם אינטרס. הוא סוחר גם על אלוקים. כל העולם זה אינטרס. כל גם בעל ואשתו זה אינטרס".

לשאלה איך הרב מסביר את השימוש האישי שלו בכספי העמותה שנועדו להאכיל נזקקים, השיב: "זו שאלה קשה. אני איש ציבור שחי מחשבון העמותה, אני מביא את הכסף לעמותה והכל ובסוף שנה מתקזזים על המיסים".

עו"ד אטיאסצילום: עו"ד אטיאס
עו"ד אטיאס

פרקליטו של הרב פינטו, עו"ד רועי אטיאס, אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הדיון כי "אכן כבוד הרב פינטו הופיע היום כעד בבית המשפט וכמובן לא כנאשם. כבוד הרב עומד מאחורי כל מילה שאמר בעבר וכאמור נמנע מלדבר על אפרים ברכה מפאת כבודו. כבוד הרב ביקש מכל מי שרואה את עצמו כשליחו, להניח לעניין הזה".

כפי שפורסם זה מכבר ב'בחדרי', מחר צפוי להיערך דיון בוועדת השליש לשיחרורו המוקדם של הרב פינטו מהכלא. "מחר נעמוד על זכותו המתבקשת להשתחרר ממאסרו שחרור מוקדם, כבוד הרב מטבע הדברים עומד בקריטריונים ושחרורו מתבקש ויפה שעה אחת קודם".

לגבי האמירות מעדותו של הרב אמר "אני מציע להיזהר מאוד מחיתוך משפטים מהקשרם בניסיון להשחרת שמו. כבוד הרב ומשפחתו מדורי דורות, מקדישים את כל חייהם לעשיה ציבורית והתמסרות טוטאלית לצרכי העם מקטנם ועד גדולם. חלילה להעלות על הדעת שכבוד הרב פעל לרווחתו האישית שכאמור בטלה ומבוטלת לצרכי הזולת וטובת הציבור" אמר.

הרב פינטו בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90






הרב פינטו עד תביעה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד