כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הדסה מובילה בסקר מדדי האיכות הלאומיים

בית החולים הדסה עין כרם עמד בכל מדדי האיכות הכלליים של משרד הבריאות ואף היה בכולם מעל לממוצע הארצי

הדסה מובילה בסקר מדדי האיכות הלאומיים

רפואה איכותית: בית החולים הדסה עין כרם עמד בכל מדדי האיכות הכלליים אותם קבע משרד הבריאות והציג תוצאות מרשימות בהחלט בשיעור העמידה ביחס למדד הלאומי- הארצי, וביחס לציוני המקסימום אותם ניתן לקבל, כך עולה בדו"ח הארצי שפרסם משרד הבריאות.

המדדים שנבחנו בכלל בתי החולים בארץ הינם קבועים ונמדדים בכל שנה, בהם מתן טיפול אנטיביוטיקה מניעתית לפני ניתוח קולון בחלון הזמן של שעה לפני ביצוע החתך הניתוחי, שברים בצוואר הירך – מנותחים תוך 48 שעות, ביצוע PCI תוך 90 דקות מההגעה לבית חולים בחולים עם סטנט, מתן אספירין בשחרור אחרי אוטם חד בלב, ביצוע CT או MRI תוך 25 דקות מהכניסה לבית החולים בחולים עם אירוע איסכמי חד במוח, ועוד.

הדו"ח של משרד הבריאות מציג את אחוזי העמידה הגבוהים של בתי החולים של הדסה עין כרם והדסה הר הצופים במדדים, כאשר המובילים הם מתן המלצה לנטילת אספירין בשחרור לאחר אוטם בלב בהדסה הר הצופים – בו עמד בית החולים בתוצאות המקסימליות – 100%, ובהדסה עין כרם, בו עמד בית החולים בציון גבוה ביותר- 98% , נתון חשוב ביותר מאחר והטיפול באספירין בחולים לאחר אוטם בלב מפחית את הסיכון לאירועים לבביים חוזרים ולתמותה ב- 20%. ההנחיות הקליניות של האיגודים המקצועיים תומכות במתן טיפול ארוך טווח באספירין לחולים אלו.

מדד נוסף בו עמדה הדסה בהצטיינות הינו מתן טיפול מניעתי לפקקת ורידים בהתאם לביצוע הערכת סיכון, היכול למנוע היווצרות קרישי דם ולהציל חיים.

זאת ועוד, הדסה הציגה את זמן ההמתנה הקצר ביותר בארץ לביצוע MRI /CT ראש.

בדו"ח שפרסם משרד הבריאות היום, נכתב כי "משרד הבריאות משבח את בתי החולים על המאמץ המושקע לשיפור איכות הטיפול, המאמצים ותשומת הלב הניהולית המוקדשת לנושא חשוב זה" ואף ציין כי "ניתן לראות כי במרבית המדדים חל שיפור ניכר בין נתוני שנת 2014 לנתוני שנת 2015. בתי החולים מבצעים הליכים של מיפוי חסמים ומשפרים לאורך הזמן את תהליכי העבודה ואיכות הטיפול".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה: "הקרדיט כולו מגיע לפרופ' תמר פרץ, קודמתי בתפקיד. תמיד ידענו שבהדסה יש רפואה מעולה ואת הצוותים הטובים ביותר בארץ. אני תקווה שנוסיף לרפואה המצוינת של הדסה גם חוסן כלכלי ונזניק את הדסה החדשה שוב להיות בית החולים מספר אחד במדינה".
הדסה עין כרם משרד הבריאות סקר מדדים רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד