י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפדיחה של 'יתד': העיתונאית הפכה לעיתונאי

עיתון יתד נאמן ציטט את העיתונאית טל שניידר, המסקרת מקרוב את מערכת הבחירות בארה"ב. אלא שביתד היא הופיעה כ"עיתונאי הישראלי טל שניידר". שניידר ל"בחדרי": "מרגישה שצחקו עלי והשפילו אותי. לא מוכנה שיקטינו אותי"

הפדיחה של 'יתד': העיתונאית הפכה לעיתונאי

טעות או יד מכוונת? עיתון "יתד נאמן" צנזר את שמה של עיתונאית והתייחס אליה כאל עיתונאי. מדובר בעיתונאית טל שניידר, בלוגרית פוליטית מוכרת בישראל, המסקרת מקרוב את מערכת הבחירות בארה"ב.

בידיעה על הבחירות בארה"ב ביתד נאמן צוטטה שניידר, אך הופיעה כ"עיתונאי הישראלי טל שניידר". עם זאת, לא ברור האם הדבר נעשה במכוון או שמא בטעות סופר.

שניידר צייצה בחשבון הטוויטר שלה את צילום הידיעה עם שמה המעוות וכתבה: "יתד נאמן, אתם מביכים ואני לא צוחקת מן הבדיחה הזו. אני עיתונאית, חרוצה, עובדת, מתרוצצת, נוסעת, מסקרת, מתעדת, מצלמת".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אמרה שניידר בתגובה: "אני מתראיינת המון ברדיו חרדי - תמיד בשמי המלא ועם כל הכבוד וההערכה שנותנים לי המגישים, ואני להם. עיתון במשפחה מראיין אותי ומציין שאני עיתונאית".

לדבריה, "כל כלי תקשורת חרדי שפונה אלי ומבקש לראיין, אני מתנה את קיום הראיון בכך שבטקסט יכתב טל שניידר, עיתונאית או בלוגרית פוליטית. זה תנאי סף".

שניידר הוסיפה ואמרה כי "הם לא פנו אלי. פשוט הדביקו לי ציטוט שהם גזרו מאיזה מקום, אולי מן הבלוג שלי או מסטטוס. לא יודעת מה תהליך העבודה שלהם. אני לא התראיינתי אליהם, לא יזמתי את הפרסום הזה, לא פניתי אליהם מעודי ולא ביקשתי שיצטטו אותי".

לדבריה, "הם יכלו לצטט כל עיתונאי ישראלי גבר שהיה שם. לא יודעת מה הסיבה שהם עשו את מה שעשו".

שניידר הביעה את זעמה, המוצדק, כלפי העיתון: "אני לא כועסת על הציטוט בשמי, אני כועסת שהופכים אותי לגבר. אני לא גבר, אני אישה, ואני לא מוכנה שיקטינו אותי ככה".

"אחרי המאמץ המקצועי הכביר שעשיתי בשבועות האחרונים - אני אמא לשלושה ילדים ואשת מקצוע. זה לא עניין של מה בכך לעבוד באופן מאומץ כזה, וזה לא מכבד אותי שמוחקים את הזהות האישית שלי".

שניידר הוסיפה: "לא ציפיתי שיכתבו את קורות חיי, אבל לכל הפחות לא לפגוע בזהות שלי ולא למחוק את המהות שלי, על אחת כמה וכמה שאני מסקרת נושאים מגדריים פוליטיים באופן תדיר".
לסיום אמרה שניידר: "העובדה שהם נותנים לכתבה הזו כותרת "תקרת הזכוכית" - מרגישה שצחקו עלי והשפילו אותי".

העיתונאי בני רבינוביץ (גילוי נאות: אביו של כותב השורות א.ר.) הגיב לשניידר וטען כי מדובר בטעות: "הרבנית טל, קצת פרופורציות לא יזיקו לאף אחד. מבין את כעסך, אבל יתד נאמן לא מדיר שמות נשים. טעו, יתקנו, ויבקשו את סליחתך".

ביתד נאמן סירבו להגיב באופן רשמי לדברים. לדברי גורמים בעיתון עמם שוחחנו, מדובר בטעות בתום לב של כתב. לדבריהם, אין שום סיבה שיצנזרו את עובדת היותה של שניידר אישה, מאחר והעיתון מזכיר שמות נשים באופן קבוע.
טל שניידר יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד