כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פרשת 'האב התוקף' • הנפגעת מדברת לראשונה: "היועצת אמרה לי להתגרש, סחטה אותנו"

אחת מהבנות שנפגעו מדברת לראשונה • בשיחה עם "בחדרי חרדים" היא חושפת את ההתנהלות בפרשה: "היועצת אמרה שאני צריכה לשנוא את אבי, ביקשה ממני להתגרש וסחטה עשרות אלפי שקלים. היא איימה שתפרסם את הסיפור" • הראיון המלא

פרשת 'האב התוקף' • הנפגעת מדברת לראשונה: "היועצת אמרה לי להתגרש, סחטה אותנו"
פלאש 90

ההסתעפות בפרשת "האב התוקף" - אב חרדי ל-11 שתקף שתיים מבנותיו. אמש (ראשון) פורסם ב"בחדרי חרדים" כי יועצת חרדית שהעניקה שירותי יעוץ למשפחה נחקרה בחשד לסחיטה באיומים, אי דיווח ושיבוש הליכי חקירה. היום הותר לפרסום כי היועצת היא שרי גנזלר.

הפרשייה הכאובה גם כך, מסתעפת כשלמעשה מתברר שבני המשפחה פנו לקבלת עזרה וסיוע, ובניגוד למצטייר לא הזניחו ולא הסתירו. אך דווקא פנייתם זו, הובילה אותם מן הפח אל הפחת, כשמי שאמורה היתה לעזור ולסייע למשפחה בעת מצוקתה, הפכה את הטיפול, על פי המצטייר מהתמונה המלאה שנפרשת בכתבה זו, ככלי סחיטה.

בשיחה בלעדית עם "בחדרי חרדים" מגוללת א', אחת מהבנות שהותקפו על פי החשד, את ההתנהלות עם גנזלר. "סיפרתי את הכל לבן אדם הלא נכון" פותחת א' את השיחה, "זה כמו שהולכים לקנות אוכל ממקום שהורגים אנשים".

לאחר שבמשפחתה של א' התברר כי במשך שנים ארוכות אב המשפחה פגע בשתיים מבנותיו, הסב, אב האם, פנה לאשה שהוצגה בפניו כמטפלת במקרי תקיפה, פסיכולוגית שתטפל בנכדותיו ובמשפחה כולה לאחר הפגיעה הקשה. "אחת המליצה לו על שרי גנזלר ואמר כי היא מטפלת בנפגעי תקיפה וגם בפוגעים עצמם" מספרת א'.

"אני ואחותי, אמא שלי וגם אבא שלי, הלכו אליה לטיפול" מספרת א' בשיחה ל'בחדרי חרדים'. אולם היא לא ציפתה לטיפול מסוג כזה. "מיד בפגישה הראשונה היא צעקה עלי שאני חייבת לספר לה את כל האמת לפרטי פרטים, היא דיברה אלי בצורה שהיא ההיפך מטיפול, להבנתי. שתקתי, בכיתי, סיפרתי ושוב בכיתי. חשבתי לתומי שזה דרכו של טיפול וכך מתנהלים מקצוענים. סיפרתי לה הכל, וכמוני גם אחותי, אמי ואבי".

שורת האשמות קשות שמגוללת הנפגעת קשות מנשוא, ומלמדות מעט על הנעשה בתחום הפרוץ, בו עסקנים ומאכערים מציגים עצמם כאנשי מקצוע, ובמקום לסייע גורמים לנזקים. לדבריה, "היא הסבירה לי שאני חייבת לשנוא את אבא שלי, 'אם את לא תשנאי את אבא שלך, לא תתרפאי כל החיים' אמרה לי".

ואם לא די בכך, "שרי אמרה לי שאני חייבת להתגרש מבעלי" היא מספרת, וגרוע מכל גם נגבה תשלום עבור 'הטיפול' כביכול. "היא סחטה את אמא שלי בעשרות אלפי שקלים". בכל מהלך "הטיפול" א' עשתה כמעט כל מה שגנזלר ביקשה, למעט ההוראה להתגרש מבעלה.

"הטיפולים הללו לא זולים בכלל והסתכמו בעשרות אלפי שקלים" מספרת א', המשפחה שאיננה עשירה כלל, התקשתה לעמוד בתשלומים. "שרי איימה על אמא שלי שאם היא לא תשלם לה עשרות אלפי שקלים על הטיפולים, היא תפרסם את כל הפרטים לציבור הרחב שכולם ידעו כל כך. כמובן שאמא שלי נכנעה, ארגנה את הכסף ושילמה. היא התחילה טיפול לאבא שלי, במקביל לשיחות איתנו".

בשלב מסוים משהו לא היה נראה תקין לבני המשפחה, שיטות העבודה והגישה אליהם החשידו אותם. בעלה של א' החל לחשוד שמשהו כאן לא תקין. "בעלי נכנס לאתר משרד הבריאות, שם ראה שהיא כלל לא מופיעה כפסיכולוגית, אז גם התגלה שהיא כלל לא פתחה תיק במחלקת הרווחה כפי שהיא סיפרה לנו".

בשלב זה בעלה פנה לייעוץ משפטי. "נפגשתי עם עורכת הדין רבקה שורץ מארגון "מן המיצר", סיפרתי לה על הטיפול שעברתי אני ושאר בני המשפחה. סיפרתי לה על הפגיעות שעברתי מאבא שלי, והיא החלה לטפל בתיק".

"המטפלת", ששמעה מא' כי היא סיפרה הכל לעורכת הדין, "נורא התעצבנה והחלה לאיים עלי, הזהירה אותי שלא לדבר עם עורכת הדין. גם סבא שלי קיבל ממנה איומים דומים".

לדברי א', היא לא הבינה כלל מה הלחץ של "המטפלת" מכך שיש עורכת דין בתיק. "היא אמרה לנו לא לשתף פעולה עם המשטרה בשום אופן, ואם חוקרים אותנו שנשמור על זכות השתיקה ולא נספר דבר וחצי דבר על הטיפול שלה".

הנזקים, מסתבר פגעו אף במשפחה המורחבת. "אח שלי היה אמור להתחתן לפני 3 שבועות" ממשיכה א' לשחזר, "שרי אמרה לכל המשפחה שאני לא מסכימה שאבא יבוא, הכל בשביל לגרום למשפחה כולה לכעוס עלי שאני מפרקת ומסכסכת את המשפחה - וזה אכן מה שקרה. אחי החתן פנה אלי והתעצבן למה ביקשתי מהמטפלת שהמשפחה לא תשתתף".

"להיפך, רציתי שהוא יגיע, רציתי שישתתף, רציתי שהמשפחה תהיה מלוכדת. לא ברור מה המניע שלה".

כאשר רבו התהיות לגבי אופי הטיפול שלה, הצעקות והאיומים, "סבא שלי שהזמין אותה, צלצל אליה בצורה מכובדת ואמר לה תודה רבה על הטיפול עד כה, וביקש להפסיק את הטיפול מיידית. כמו בפעמים הקודמות, היא איימה עליו כי תספר ותפרסם את זה בציבור החרדי, איימה כי תספר שאף אחד מהמשפחה לא רוצה לשתף פעולה. אבל ההיפך הוא הנכון, כל בני המשפחה שיתפו פעולה, רק לא עם האדם הנכון".

א' הוסיפה לסיום: "לאחר שגרמה לנו בעיות בבית, היא התקשרה לבעלי והציעה לו להיות מגשרת. יש לנו נס שהיא נפלה על בעלי שעליו אי אפשר לעבוד והוא מיד סירב. לאחר מכן החלטנו לפתוח תיק מסודר במשטרה. אני מבקשת שכל מי שנתקל בטיפול דומה מצידה של גנזלר יפנה למשטרה".

ממשטרת ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "במשטרה מתנהלת חקירה בחשד לאי דיווח, סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי חקירה במסגרתה נחקרה חשודה. החקירה נמשכת". גנזלר שוחררה למעצר בית שיסתיים ביום חמישי הקרוב.

עורך הדין יאיר גולן, שמייצג את גנזלר, מסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "מרשתי נחקרה מספר פעמים במשטרה, מסרה גירסה מלאה ומפורטת וענתה על כל שאלה שנשאלה. היא כופרת מכל וכל בטענות שהועלו נגדה. לטענתה, המניעים שעומדים מאחורי התלונה, הם מניעים זרים ואינטרסנטיים, והיא עומדת על חפותה המלאה".
פרשת האב התוקף שרי גנזלר מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד