ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אושר: תיק הכלכלה לכחלון - איכות הסביבה לאלקין

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה לשנות את חלוקת התפקידים בין שרים. השר משה כחלון יכהן כשר הכלכלה והתעשייה, במקומו של ראש הממשלה, וזאת בנוסף לתפקידו כשר האוצר. השר זאב אלקין יכהן כשר להגנת הסביבה, במקומו של השר משה כחלון שמילא את התפקיד וזאת בנוסף לתפקידו של השר אלקין כשר לירושלים ומורשת

משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)
משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב) את בקשת הממשלה לשנות את חלוקת התפקידים בין שרים. השר משה כחלון יכהן כשר הכלכלה והתעשייה, במקומו של ראש הממשלה, וזאת בנוסף לתפקידו של השר כחלון כשר האוצר.

השר זאב אלקין יכהן כשר להגנת הסביבה, במקומו של השר משה כחלון שמילא את התפקיד וזאת בנוסף לתפקידו של השר אלקין כשר לירושלים ומורשת. 56 תמכו 42 התנגדו אחד נמנע.

עוד אושר כי העברת תחום התעסוקה ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד הרווחה והשירותים החברתיים –  46  תמכו 40  התנגדו 3 נמנעו.

ח"כ קארין אלהרר: כמו שיש בימי שני את מוסד האי-אמון, אני מציעה שכמו שיש את מוסד האי-אמון בימי שני, יש להוסיף מוסד נוסף: כל יום שני אנחנו נדון בהעברת סמכויות. למה אנחנו צריכים להתעסק עם הדבר הזה, באמת, עם משחק הכיסאות הזה, מי ייקח איזה סמכות, מתי זה יקרה, מתי זה יבוא, גם לפוליטיקה צריכים להיות גבולות.

ח"כ קסניה סבטלובה: המשחק הזה של הכיסאות המוזיקליים שלכם, חברים, הוא לא מצחיק את אף אחד. אתם לא בגיל הנכון לשחק במשחק הזה. אתם לא בגיל הנכון לשחק במשחקים שהם גורמים לעוול גדול למדינה שלנו. כמה אפשר לדמיין שאם רק תעבירו את התיק הזה להוא ואת התיק הזה להיא, אתם תסדרו את העניינים ותצליחו בסופו של דבר כן לשרת היטב את האזרחים והאזרחיות במדינת ישראל? זה לא יקרה. אתם ממשלה רעה, אתם ממשלה אכזרית. אתם ממשלה שלא דואגת לאזרחיה. אתם ממשלה אנטי דמוקרטית. אתם ממשלה שמקדמת כל חקיקה בינתיים. כל חקיקה אנטי דמוקרטית שיש אתם כבר שם, אתם כבר מקדמים אותה.

ח"כ דב חנין: דבר טוב שקורה היום זה שנגמרת כהונתו של שר הכלכלה הגרוע ביותר בתולדות מדינת ישראל. האיש שידע לדאוג לטייקוני הגז, אבל אף פעם לא הקדיש רגע של מחשבה לעובדי הבניין שנהרגים בתאונות. לא היה מוכן לענות כאן על שאילתות בנושא. לא היה מוכן להתייחס להצעות לסדר היום בנושא. לא היה מוכן לענות לנו לא בעל-פה ולא בכתב, כי הוא, עמיתיי חברי כנסת, לא מתעניין בחיים עצמם כאשר אלה בסך הכול חיים של פועלי בניין.

ח"כ מנואל טרכטנברג: התרגלנו כבר שמשרדי הממשלה וחלקים ואגפים ממשרדי ממשלה הפכו למעין אבני לגו במגרש המשחקים הפרטי של ראש הממשלה. ברצותו מרכיב וברצותו מפרק. התרגלנו גם שהדבר היחיד שעומד מאחורי משחקי הרכבה אלה זה איזשהו שיקול פוליטי של ראש הממשלה, לרוב שיקול אישי, רגעי. לעתים שיקול עלום, נסתר אפילו מחבריו למפלגה ולממשלה. התרגלנו.
משה כחלון זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד