כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

איילת שקד לחרדים: "השתלבו בתקשורת - אתם מספיק חכמים ומוכשרים"

על רקע הסערה שעוררו דבריו של השר אריה דרעי בנוגע לכתבי הדתות ולייצוג החסד של חרדים בתקשורת, שרת המשפטים איילת שקד קראה במליאת הכנסת לחרדים להשתלב בכלי התקשורת: "אתם מספיק חכמים ומוכשרים. אריה דרעי – הנאום הזה היה בשבילך"

אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

סערת ההתקפה של השר אריה דרעי על אי-שילוב חרדים בכלי התקשורת: שרת המשפטית איילת שקד קראה הערב (שני) במליאת הכנסת לחרדים להשתלב בתקשורת הכללית והקריאה את המאמר 'הטובים לתקשורת' של השר והעיתונאי לשעבר אורי אורבך ז"ל, שקרא לציבור הדתי לאומי להתגייס לתקשורת.

השרה שקד אמרה במליאה: "אני קוראת מכאן לציבור החרדי – תקשיבו לאורי אורבך זכרונו לברכה ותשתלבו בתקשורת. אתם מספיק חכמים ומוכשרים. יש לכם גם הרבה כלי תקשורת מגזריים תצטרפו לתקשורת הכללית".

שקד הוסיפה: "היום אני יודעת לספר לאורי אורבך שבקורס של גל"צ היו לא אחד ולא שניים, אלא 9 דתיים וגם אחד חרדי, אז הנה אפשר גם יותר. ח"כ אריה דרעי – הנאום הזה היה בשבילך. תקראו את הנאום הזה ותשתלבו בציבור הכללי".

כאמור, הדברים באים בעקבות המתקפה של דרעי בישיבת הממשלה בדיון על דחיית פתיחת התאגיד הציבורי. דרעי אמר בין היתר: "אני יו"ר מפלגה חרדית, ספרדית ומייצג אנשי פריפריה וכל אותם אנשים מרגישים נטע זר בתקשורת הישראלית.

"אני מייצג אנשים שכל הזמן צריכים להתגונן ולהסביר את עצמם בפני התקשורת. אני מוכן לתת פרס למי שימצא בתקשורת הכללית עיתונאי חרדי עם כיפה שחורה. אין אף אחד. רק שתדעו: בכלי התקשורת החרדיים יש עשרות עיתונאים חכמים, מוכשרים, כוכבים של ממש אבל לאף אחד מהם לא נמצא מקום בתאגיד השידור הציבורי, בערוץ 2 או בערוץ 10. גם העיתונאים לענייני חרדים ולענייני דתות הם כולם עיתונאים עם כיפות סרוגות ורובם עוינים את הציבור החרדי ובעיקר את ש״ס. הציבור שאני מייצג לא נמצא בכלל בתקשורת הכללית, מודר משם לחלוטין".

בנאומה הערב עקצה השרה שקד את השר אקוניס שספר את "המפד"לניקים שנמצאים בתקשורת". שקד ציינה כי השר אורבך ז"ל כתב את מאמרו כבר בשנת 1987 וחולל מהפכה. "מאז נכנסו לתקשורת הרבה חובשי כיפות, שכמו שהגדרת אותם השר אקוניס - המפד"לניקים". אני קוראת לציבור החרדי לאמץ את המאמר ולהשתלב בתקשורת".
איילת שקד עיתונאים חרדים תאגיד השידור החדש אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד