י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בצל דברי בנט, הרבנים מגיבים: "לא לערוך שינויים"

בנט הצהיר אמש ל'בחדרי חרדים' כי הוא יגביר את לימודי הליבה, והבוקר מפרסמים ועדת הרבנים לענייני חינוך מכתב חריף נגד כל שינוי שכזה

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל

עצמאות החינוך החרדי - בצל דבריו של שר החינוך בנט ל'בחדרי חרדים' כי הוא עסוק בלשפר את הרמה הלימודית ב-90 אחוז מהמוסדות שכן מלמדים לימודי ליבה, והכל נעשה ויעשה אך ורק בתיאום מלא מול מנהיגי הציבור החרדי מפרסמים הבוקר (ג') וועדת הרבנים לענייני חינוך כי "לא לערוך בתלמודי תורה ובישיבות שינויים כל שהם בתכני ובסדרי הלימוד".

במכתב המתפרסם הבוקר כותבים חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך שע"י מועצות גדולי התורה שהתכנסו לישיבה מיוחדת בתחילת השבוע בבני ברק לקראת האישור הסופי של החוק להסדרת תקצוב והפעלת מוסדות הפטור, ושמעו סקירות מפורטות מסגן שר החינוך מאיר פרוש ומיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, על השתלשלות הענייניים עד עתה.

הרבנים פרסמו הודעה מיוחדת בנוסח: "בישיבת ועדת הרבנים הציגו חברי הכנסת של יהדות התורה את פעילותם הברוכה למען עצמאות החינוך החרדי והשגת תקציבים למוסדות הפטור. ואנו מאמצים את ידיהם בפעולותיהם למען עולם התורה".

עוד נאמר בהודעה: "הננו חוזרים ומזכירים למנהלי מוסדות וצוותי החינוך את הוראות גדולי התורה זי"ע לדורותיהם, וגדולי הדור שליט"א: שלא יערכו בתלמודי התורה ובישיבות שינויים כל שהן בתכני ובסדרי הלימוד ממה שהיה מקדמת דנא".

ועדת הרבנים לענייני חינוך קוראת לשמר את הלימודים ולא יצטרכו להגביר את לימודי החול כפי שהיה בחוק הקודם של שי פירון, ומגבה את חברי הכנסת שפועלים לעצמאות החינוך החרדי והתקציבים שהשיגו למוסדות הפטור.

מכתב הרבנים


מועצת גדולי התורה וועדת הרבנים חינוך ליבה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד