כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ליצמן מאיים על התאגיד, בגלל בניה לחרדים ברוממה בירושלים

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת איתן כבל חושף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי יו"ר 'יהדות התורה' הודיע כי יפעל לסיכול הקמת תאגיד השידור הציבורי באם יוחלט למקמו במתחם רוממה בירושלים - המיועד לבניה עבור המגזר החרדי • כל הפרטים

השר ליצמן. צילום: פלאש90
השר ליצמן. צילום: פלאש90

שר הבריאות יעקב ליצמן מאיים לעצור את קידום פתיחת התאגיד השידור הציבורי, במידה והוא יפתח במבנה של הערוץ הראשון בשכונת רוממה בירושלים, כך לטענת יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל ל'בחדרי חרדים'.

בשיחה עם בחדרי חרדים אומר יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל כי - "השר ליצמן הודיע כי הייתה כבר הסכמה בממשלה על מועד הפינוי של המתחם ברוממה, והמשמעות היא שכל שינוי עלול לפגוע במועד פינוי רוממה. מדובר במתחם עבור בניה למגזר החרדי"

בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא "חוק תאגיד השידור הציבורי" קראו מספר חברי כנסת וכן ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שלא לאשר את החוק אם התאגיד, באם לא יפעל מתחילה מירושלים. במהלך הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל כי - "קיבלתי הודעה עכשיו מהשר ליצמן – מתחם רוממה יצא למכרז. הוא הודיע לי שאם יהיה שינוי בהחלטה שהתקבלה בוועדת השרים ובממשלה לאשר את הצעת החוק, הוא יבקש להחזיר את כל החוק לדיון בממשלה". ח"כ דודי אמסלם הגיב ואמר בדיון - "לא מעניין אותנו ליצמן מה הוא מאיים, שימשוך".

יו"ר התאגיד גיל עומר אמר בדיון כי "רציתי לומר לראש עיריית ירושלים בצורה הכי ברורה - פנינו לירושלים. אנחנו לא משחקים משחקים, קנינו נכס בירושלים. נכון שלא נהיה שם ביום ההתחלה אבל נהייה בירושלים".

ניר ברקת הגיב ואמר כי: "תושבי ירושלים זקוקים לכל משרה ולכל סיוע. חוק יסוד ירושלים בא לקבוע שירושלים היא מעל לכל שיקול. הכנסת הממשלה, התאגיד, ערוץ 2 ו-10 צריכים להיות בירושלים ואנחנו נאבקים בזליגה של יציאה מירושלים משיקולים טקטיים שמחלישים את חוק יסוד ירושלים.

"כשהתאגיד קם שאלו אותי את עמדתי ואנחנו בעד התאגיד, אם היה הדיון היום חד משמעית התאגיד לא היה קם כי אף אחד לא העלה על דעתו שאפילו באופן זמני לא יגידו 'קול ישראל מירושלים'. הולכים לתקן את החוק כך שכל מי שירצה לזלוג מירושלים יוכל לעשות זאת. הזמניות של הקמת התאגיד והתיקון הזה מחליש את ירושלים. הירושלמים לא מתנגדים לרפורמה, אבל אסור בשום פנים ואופן שהכנסת תכניס סעיף סותר ומחליש את חוק יסוד ירושלים. יש בירושלים פתרונות".
ליצמן תאגיד השידור רוממה מתחם שנלר מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד