כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ילדי הליבה והפוקימון, אני בר פלוגתא שלכם

אלי רובין מעדיף ילדים מחונכים ונטולי ליבה מאשר רודפי פוקימונים, בורים בהבנת הנקרא ובוגרי החינוך הממלכתי

ילדי חיידר. צילום אילוסטרציה
ילדי חיידר. צילום אילוסטרציה

"בר פלוגתא" או "פוקימון ג'ו". לילד החילוני המושג הראשון אינו מוכר כלל, ואילו השני אמנם הוא המצאת 2016 אך מוכר בפי כל. גם למבוגרים הניזונים מהחדשות, הראשון גם הוא קצת מצלצל מוכר -אך משמעותו לא בדיוק מובנת.

סיפור הממחיש עד כמה בורות יש בקרב חוקרי המשטרה, אף שלמדו את מקצועות הליבה, מוכיח שוב עד כמה הליבה לא עוזרת גם כשהיא נצרכת. 'בר פלוגתא', מושג בסיסי במילון הארמי והמשפטי, מתפרש בפי חוקרי המשטרה כבן פלוגתך. תחי הליבה!

בשבוע האחרון עלה שוב נושא תקצוב מוסדות הפטור אשר אינם לומדים במאה אחוז את מקצועות הליבה. הציבור החרדי עבר שוב מסע השמצות בטענה שאינו דואג מספיק לעתיד ילדיו, אם ביום מן הימים הם יחליטו לצאת לעבוד וכדו'. הגדיל לעשות עיתונאי דה מרקר שוקי שדה שכתב "החרדים צריכים ללמד את ילדיהם ליבה, כדי להכין אותם לחיים אחרי שיחזרו בשאלה", ע"כ ציטוט (בהערת אגב אפשר להגיד שגם אם דברים אלו נאמרו בגדר הלצה, זה משקף את מטרתם האמיתית. תחי הדאגה).

אני הייתי ממליץ שאותו דבר יידרש גם במוסדות ה'חינוך' החילוני, ילמדו את ילדיהם מעט יהדות ויותר ביסודיות, כדי שיהיו מוכנים לחיים שאחרי החזרה בתשובה... שני צדדים למטבע.

בשבועות האחרונים, מאז עלייתו לאויר של המשחק הוירטואלי פוקימון ג'ו, אפשר לראות את הנוער (ולא רק) הנושא את דגל לימודי הליבה, משוטט לו שעות על גבי שעות במרדף אחרי איזה פוקימון זוטר במטרה ללכוד אותו. מאידך, אפשר לראות את הנוער שאינו נושא בתואר הכבוד, שוקד על תלמודו (גם אם אינו תחת מטריית הליבה, אך כן בליבת היהדות) ולא שורף את זמנו על פוקימונים למיניהם.

אלו שלא היו עסוקים ברדיפה אחרי פוקימון כזה או אחר, היו עסוקים בלייצר סרטון תעמולה כנגד ביטול חובת לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדים. האבסורד הוא שאותה מפלגה שזעקה לליבה דוקא היא נכשלה בחישוב מספר התלמידים אשר לא ילמדו את לימודי הליבה במאת האחוזים בעקבות החוק. "מיליון תלמידים", לא פחות, כך זועק סרטון תעמולה מבית יש עתיד – "לא הולכים ללמוד מתמטיקה ואנגלית". בחישוב מהיר יוצא שההר הוליד עכבר, ומתוך אותם "מיליון תלמידים" או ליתר דיוק רבע מיליון (גם בברוטו המספרים אינם מדויקים ובסך הכללי מדובר במספרים אשר אינם עולים על רבע מיליון. החישוב של החצי מיליון כלל בתוכו גם את גני הילדים, התיכונים וכן את הישי"ק המקבילות לתיכונים. א.ר.) לומדים רק כעשרים אחוז ליבה חלקית, הוי אומר חמישים אלף במספר. יחי ההבדל, ושוב תחי הליבה.

עוד נקודה שחשוב לציין, יאיר לפיד מצהיר מעל כל במה אפשרית הניתנת לו בתקשורת החרדית בהקשר לחוק הגיוס – "איך אפשר לקרוא לחוק הזה שנאה, אם אני רוצה בשביל הצעירים החרדים בדיוק את מה שאני רוצה בשביל הבנים שלי?" רק חבל שכבודו שכח שגם כשמדובר בלימודי ליבה לא מדובר בשנאת הורים לילדיהם אלא להיפך, מתוך אהבה והבנה מה הם הדברים החשובים לילדיהם באמת.

לציבור החרדי דבר אחד ברור, לא לימודי ליבה ולא פוקימון ג'ו! בזה אנחנו לא 'בני פלוגה' וכן 'ברי פלוגתא' ועל כך גאוותנו.

לסיום, ברצוני לצטט את העיתונאי ד.מ. שכתב "הורים משוטים ורבנים עבשים וממשלה נטולת חוט שדרה קיפחו 40,000 ילדי חרדים ממתמטיקה ומאנגלית, ומה עם מלאה הארץ דעה ל-ה' כמים לים מכסים? כלימה". עד כאן ציטוט. ועל אף שאין כל קשר בין מילה לחברתה, ובין הפסוק שצוטט לנושא הנ"ל, ברצוני לצטט את חלקו הראשון של הפסוק שמשום מה נשמט ממנו "לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי כי מלאה הארץ דעה את ד' כמים לים מכסים..." (ישעיהו י"א,ט) כלימה!
פוקימון בר פלוגתא חרדים חילונים עגלה מלאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד