כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זעם בועדת החינוך: החרדים מופלים לרעה

נציגי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי הגיעו לדיון בועדת החינוך וקבלו על מצוקותיהם - והח"כים החרדים זעמו

מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

וועדת החינוך התכנסה היום (ג) לדון באפליית מוסדות המוכר שאינו רשמי, בהשתתפות חברי כנסת, מנהלי מוסדות, ופורום המוכר שאינו רשמי.

סגן שר הפנים משולם נהרי פתח את הישיבה וסקר את ההסכם הקואלציוני שבו סוכם מפורשות שמחזירים את התקנות למוסדות המוכר שאינו רשמי, כפי שהיה בעבר בשנת 2008, דבר שלא קוים למרות שחלף זמן רב מהבחירות.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ביקש מיו"ר פורום המוכר שאינו רשמי דוד שרפר להציג את המצוקות עמן מתמודדים במוסדות המוכר שאינו רשמי. לאחר מכן, ביקש ח"כ יעקב אשר את זכות הדיבור, וציין את גודל השערוריה שמפלים בין ילד מהמגזר הכללי לבין ילד חרדי הלומד במוסדות המוכר שאינו רשמי. "חובה לעשות סוף לעניין ולהסדיר אותו אחת ולתמיד", אמר.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס קרא למשרד החינוך לשנות מדיניות ולדאוג לכלל ילדי ישראל.

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון: "חובה להסדיר את המוכר שאינו רשמי בתקנות של משרד החינוך. זה שכעת הוסדר נושא התקציב לתימרוץ וטיפוח זה שלב ראשוני בתיקון הקיפוח של המוכר שאינו רשמי, אבל עדיין חובה להסדיר את העניין בתקנות. זו גזענות שמדירים את התלמידים מבחינת התיקצוב".

נציגי משרד החינוך השיבו, שהם עמלים להחזרת התקנות של נושאי תמרוץ וטיפוח למוסדות המוכר שאינו רשמי עד לתחילת שנת הלימודים הקרובה.

בסיום הדיון, הודיע יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, כי הוועדה שבראשותו תמשיך לעקוב אחר החזרת התקנות למוסדות המוכר שאינו רשמי, ולא תניח עד להסדרת העניין.
ועדת החינוך אפליה מוכר שאינו רשמי מוסדות לימוד יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד