י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שקד ל'בחדרי': אקדם מינוי שופטים חרדים במסגרת אפליה מתקנת

שרת המשפטים ל'בחדרי חרדים': "אפנה לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כדי לקצר הליכים לחרדים שהגישו מועמדות להתמנות לתפקיד שופט" • קוראת לעורכי דין חרדים מוכשרים לגשת ולהתמודד למשרות שיפוט - "לא מספיק הגישו מועמדות" • פרסום ראשון ובלעדי

מגדל השן בירושלים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
מגדל השן בירושלים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פרסום ראשון: שרת המשפטים איילת שקד החליטה לקדם חרדים שיגישו מועמדות לתפקיד שופטים בבית המשפט, זאת בכדי לתת ייצוג לכל המגזרים בבית המשפט.

השרה שקד אמרה השיבה לשאלת כתב בחדרי חרדים, מתי ימונה שופט חרדי לבית המשפט, כי "אפנה לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כדי לקצר הליכים לחרדים שהגישו מועמדות להתמנות לתפקיד שופט, בסגנון אפליה מתקנת לחרדים בשרות המדינה", זאת מאחר והתהליך הרגיל ארוך ונמשך לפחות שנתיים.

לדברי שקד, "בשביל למנות שופט צריך שהוא יהיה מתאים, אנחנו לא נמנה מישהו רק בגלל שהוא חרדי. בשופטים אנחנו לא מתפשרים על האיכות. זה לדיראון עולם, זה לשלושים שנה. צריך לחפש עורכי דין חרדים טובים ראויים אשר יוכלו להתמנות לתפקיד. עד עכשיו, לא מספיק חרדים הגישו מועמדות לתפקיד".

השרה שקד הוסיפה ואמרה ל'בחדרי חרדים' כי "משרד המשפטים זה המשרד עם הכי הרבה עובדים חרדים, אנחנו מתאמצים לקלוט עובדים חרדים".

השאלה נשאלה על ידי כתב בחדרי חרדים במסגרת תדרוך שנתנה השרה שקד בפני תא הכתבים הפרלמנטרים, זאת בהמשך לדברי השרה על פעילותה במגזר הערבי למינוי שופטים והקמת בתי משפט בערים הערביות.
איילת שקד שופטים חרדים מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד