י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הפכנו 'מוסרים'? רוב תלונות החרדים למבקר המדינה - לא מוצדקות

דו"ח מסקרן של מבקר המדינה מגלה: 152 תלונות הוגשו בשנת 2015 נגד הרשויות החרדיות המובהקות, אך רק 6% מהן נרשמו כתלונות מוצדקות • גם בערים מעורבות עם אחוז חרדי ניכר, נרשם מספר נמוך יחסית של תלונות מוצדקות

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

דו"ח מעניין שהתפרסם לאחרונה על ידי מבקר המדינה, מציג את פילוג התלונות על עיריות לפי חלוקה של רשויות מקומיות, וממנו עולה נתון מפתיע - יותר ויותר חרדים מתלוננים למשרד מבקר המדינה נגד העירייה.

נתחיל מהסוף, נגד הערים החרדיות המובהקות שכלולות בדו"ח (אלעד, ביתר עילית, בני ברק ומודיעין עילית) נפתחו במהלך שנת 2015 152 תיקי תלונה. מספר שאינו נופל מהממוצע הארצי גם בערים החילוניות.

וכמה מתוך התלונות הללו נמצאו מוצדקות? ובכן, 9 תלונות בלבד מוגדרות כך על ידי המבקר, שהן כ-6% מסך התלונות שהוגשו.

את הרשימה מובילה בני ברק עם 99 תיקי תלונה שנפתחו, אך רק 3 מהנושאים 'נמצאו מוצדקים'. ביתר עילית בה נפתחו 12 תיקי תלונה בלבד 'זוכה' גם היא ל-3 נושאים מוצדקים, באלעד המספר יורד לשני נושאים מוצדקים בלבד מתוך 24 תיקי תלונה, ואילו במודיעין עילית היה רק תיק מוצדק אחד מתוך 17 תיקי תלונה.

ומה בערים שרובן או חלקן הגדול מאוכלס בחרדים? ירושלים בפסגה עם 218 תלונות, מתוכן 21 מוצדקות, בית שמש עם 54 תלונות שרק 6 מתוכן מוצדקות, באשדוד רק תלונה אחת מוצדקת מתוך 49 (!) ואילו בנתיבות יש אפס תלונות מוצדקות מתוך 24.





מבקר המדינה ערים חרדיות אלעד ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד