י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גואטה פינק את הקשישים ב-160 מיליון שקל

ח"כ יגאל גואטה התעקש לוודא שדיירי הדיור הציבורי לא ייפגעו במסגרות של התחדשות עירונית - והצליח

גואטה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
גואטה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

הישגים חסרי תקדים לדיירי הדיור הציבורי: לאחר דיונים ארוכים, הוחלט לכלול פרק שלם הנועד לעגן בחקיקה את זכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי בתוכנית של התחדשות עירונית. פרק, המוריד את איום הטרנספר שאיים על אלפי דיירים ומכיר בזכותם על בתיהם.

לפי החוק שעבר בוועדה וצפוי לעבור בקריאה שניה ושלישית במליאה, דיירי הדיור הציבורי יוכלו לחזור לבתיהם ללא כל תנאי. בנוסף על כך, תוקן החוק ודיירי הדיור הציבורי לא יחוייבו בתשלומים נוספים כגון: וועד בית מוגדל, ארנונה גבוהה ושכ"ד מוגדל. כמו כן יוכלו הדיירים לרכוש את הדירה בכל שלב במחיר הריאלי שקדם לתהליך ההתחדשות העירונית.

לאחר חילוקי דעות חריפים אמש בוועדה בין נציגי האוצר והמשפטים, ולאחר התעקשות ח"כ יגאל גואטה מש"ס החליטה הוועדה על הקמת קרן אליה יוזרמו כ-160 מיליון שקל בתקציב הנוכחי בשנתיים הקרובות שיוקצו לרווחתם דיירים מוחלשים. מדובר בבשורה חסרת תקדים לדיירי הדיור הציבורי אשר עד כה סבלו מתהליכים של ג'נטריפיקציה, משום שלא הייתה חקיקה שתגן עליהם מפני גירוש הנובע מתהליך שכזה.

ח"כ יגאל גואטה סיכם את הנושא ל'בחדרי חרדים': "התעקשנו שתוקם קרן לחלשים שמפונים מהבתים, כי מה הרעיון לתת להם לגור במגדל במקום הדירה שהייתה להם, אבל ועד הבית במגדל הזה דורש 1000 שקל בחודש, מאיפה הם יביאו את הכסף? הקרן הזאת תלווה את אותם מפונים בכל הנושאים הסוציאלים ותתן סיוע צמוד. היו קצת בעיות עם זה, אבל אני שמח שבסופו של יום הגענו להסכמות, ובעזרת כל החברים ללא הבדל קואליציה ואופוזיציה – אני חושב חושב שהבאנו חוק טוב".

בתום הועדה בירך היו"ר ח"כ אלי כהן את ח"כ גואטה על העמידה האיתנה ועל העקשנות למען הסיוע לחלשים התכנית הזאת בעלות כוללת של מאתיים חמישים מיליון ש"ח, "עכשיו אתה יכול ללכת לנוח רגוע אחרי שדאגת לסכום כזה למען המוחלשים" סיכם כהן.
התחדשות עירונית יגאל גואטה דיור ציבורי ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד