כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרב מאזוז: "אל תעשו אותי הרב עובדיה. לא רוצה חנפנות"

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הגאון רבי מאיר מאזוז החליט על הפסקת העברת שיעור של "רב מקדים" לשיעורו השבועי במוצאי שבת. הרב מאזוז סיפק הסבר מפתיע למהלך ואמר למקורביו: "אל תעשו אותי הרב עובדיה. לא רוצה חנפנות"

הרב מאיר מאזוז (יעקב נחומי, פלאש 90)
הרב מאיר מאזוז (יעקב נחומי, פלאש 90)

שיעורו השבועי של הגאון רבי מאיר מאזוז המשודר ברדיו 'קול ברמה' בכל מוצאי שבת, עלה השבוע לכותרות בעקבות פרסום שנחשף כאן לראשונה 'בחדרי חרדים', על כי הוא רושם על פי נתוני סקרTGI האזנה כמעט כפולה מזה של שיעורו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, המושמע בתחנת הרדיו המתחרה 'קול חי'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות האחרונים היה ניסיון מצד ועד בית המדרש של הרב מאזוז, להוסיף מידי שבוע רב מקדים לשיעור של הרב, מהלך שהופסק משום מה כבר בשבוע השני, באורח בלתי מוסבר. כעת, על פי מידע שהגיע לידי "בחדרי חרדים", מתברר, כי ההוראה על הפסקת הרב המקדים בשבוע שעבר, הגיעה לא אחר מאשר מאת הגר"מ מאזוז בעצמו, שהקפיד על כך, ואמר: "אל תעשו אותי 'הרב עובדיה', שיעורים היה מאז ומעולם, עלונים יש בשפע, אבל רב מקדים זהו כבודו של מרן זצ"ל".

אחד ממקורבי ביתו של הרב הבהיר, כי בקרב בני ביתו של הרב ידעו כי אין דעתו של הרב נוחה מזה, ועל כן לא אורגן מהלך זה על ידם, עד שוועד בית המדרש יזם זאת מעצמו, וכצפוי הרב מנע את זה. עם זאת, ההערכה היתה כי הדבר שגרם לרב לקבל את ההחלטה למנוע את ההסדר הזה של רב מקדים, היתה בעיקר בשל העובדה שבשבוע הראשון סיפר הרב המקדים סיפור מופת על הרב, וזה הגיע לאוזנו של הגר"מ מאזוז, שמיהר להתנגד לזה.

לקראת סוף השבוע, ניאות הגר"מ מאזוז לאפשר קיומו של רב מקדים, וזאת לאחר שהוסבר לרב שענין הרב המקדים נועד בשביל ענין טכני לאפשר ולוודא את תקינות השידור החי, המשודר באמצעות לוויין בבתי הכנסיות ברחבי הארץ, וברדיו, שלא יבוא על חשבון שיעור של הרב.

עם זאת התנה הגר"מ את המשך הרב המקדים, בכך שהרב המקדים יעסוק רק בדברי תורה והלכה, ולא יתעסק ב"חנפנות וכבוד מדומה" כלשונו של הרב.
הרב מאזוז הלוויין שיעור במוצאי שבת רדיו רב מקדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד