כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אושר סופית: הוראת שעה לתקציב דו שנתי

בתום דיון ממושך אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018. 50 חברי כנסת תמכו ו-44 התנגדו. גפני: "דעתי האישית שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם קואליציוני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)

בתום דיון ממושך אישרה הערב (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018. 50 חברי כנסת תמכו ו-44 התנגדו.

על פי ההחלטה, מוצע לקבוע הוראת שעה לפיה תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 יהיה תקציב דו-שנתי שיכלול את הוצאות הממשלה לכל אחת מהשנים האמורות. כוון שהתקציב יהיה תקציב דו-שנתי הכולל שתי שנות תקציב מלאות, מוצע לקבוע מנגנון "התכנסות", לפיו הממשלה תגיש לכנסת עד ליום 1.1.17 דוח לעניין קיום או קיום הפרשים וועדת הכספים תקיים דיון על הדוח האמור.

יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני הציג את ההצעה ואמר: "הפעם יש התייחסות שונה לעניין מאשר הייתה קודם. קודם היה תקציב דו-שנתי,  שהוא תקציב לשנתיים, שנה ועוד שנה, זה לא תקציב לשנים 2017 ו-2018, אלא זה תקציב לכל אחת מהשנים הללו בנפרד. ההצבעה היא יחד, אבל התקציבים הם תקציבים נפרדים. הפעם זה יהיה אחרת".

הנושא הזה של התקציב הדו-שנתי בכלל שנוי במחלוקת. שנוי במחלוקת בתוך הקואליציה, שנוי במחלוקת בתוך האופוזיציה. הוא דבר שמייצר יציבות שלטונית ופוליטית. הוא מייצר יציבות, שיש לה גם ערך כלכלי, לא רק ערך של יציבות מדינית יש לזה גם ערך כלכלי, אבל יש לזה חסרונות, שהוכחו כחסרונות בעייתיים, שצריך להתמודד עמם.

דעתי האישית שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם קואליציוני,  זו גם הייתה עמדתו של שר האוצר, אנחנו ישבנו יחד בישיבה, עם ראש הממשלה, והוא אמר: אכן אני חתום על הסכם קואליציוני, ואני אכבד את זה, וזאת תמונת המצב. יש לזה מעלות, אמרתי, הסברתי גם למה. יש לזה חסרונות. לו זה היה תלוי רק בי, היה מגיע תקציב חד-שנתי. אבל זה לא תלוי רק בי, אני חלק ממערכת".
תקציב דו שנתי תקציב המדינה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד