כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אושר בקריאה ראשונה: חוק הבטחת הכנסה לאברכים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבטחת הכנסה לאברכים ולסטודנטים. ח"כ תמר זנדברג: "לא ראיתי אף אחת ממפלגות הקואליציה האחרות מגיעות לכאלה הישגים כמו המפלגות החרדיות שדוהרות קדימה". ליצמן: "לבני הציעה לנו יותר"

אילוסטרציה (אביר סולטן, פלאש 90)
אילוסטרציה (אביר סולטן, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק סיוע כלכלי ללומדי תורה נזקקים ולסטודנטים. 33 תמכו 23 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

בהצעת החוק מוצע לקבוע את הזכאות של לומדי תורה לסיוע כלכלי ובמקביל להגדיל ב-21 אחוז את תקציב קרן הסיוע לסטודנטים כך שיתאפשר מתן סיוע כלכלי, ברמה זהה לזו שניתן ללומדי התורה, לסטודנטים בעל רקע חברתי-כלכלי נמוך בהתאם לאמות מידה שייקבעו על ידי הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה. ככל שיגדל הסיוע ללומדי התורה - יגדל גם הסיוע לאותם סטודנטים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת חוק זו נועדה ליישם את החלטת ממשלה 747 ולהסדיר בחקיקה את מערך הסיוע הכלכלי ללומדי תורה נזקקים .מטרת החוק המוצע היא לסייע כלכלית ללומדי תורה נזקקים כדי לאפשר להם להתרכז בלימודי התורה, וזאת מתוך הכרה של מדינת ישראל בחשיבות לימוד התורה, לשימור העם היהודי, מקורותיו ההיסטוריים ועתידו הרוחני בארץ ובעולם".

השר יעקב ליצמן אמר בדיון: "כשציפי לבני רצתה להקים ממשלה וניהלה איתנו משא ומתן, היא הסכימה לתת לנו אז הבטחת הכנסה יותר ממה שאתם נותנים לנו היום".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "זו הצעת חוק מפלה, צינית ועוקפת בג"ץ. לא ראיתי אף אחת ממפלגות הקואליציה האחרות מגיעות לכאלה הישגים כמו המפלגות החרדיות שדוהרות קדימה. זו הצעה חצופה במיוחד, הקריטריון הזה של משפחה נזקקת לפי תלמידי ישיבה, מעלה מיד את השאלה מה עם הסטודנטים ועם משפחות נזקקות אחרות? ההצעה הזו יורקת בפרצוף שלהם".

ח"כ ישראל אייכלר אמר מנגד: "עומדים ומסיתים פה סוכני גורמים זרים שמסיתים נגד מדינת ישראל כל השנה, ותפסו את החרדים כמי שאפשר להסית נגדם בכזו שנאה. כל הרעיון של להגיד לציבור החרדים חיים על חשבונכם זו אנטישמיות שלא תימצא היום לא בצרפת ולא בגרמניה".
הבטחת הכנסה לאברכים תמר זנדברג ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד