כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קורע לב: בת 14 הוזנחה בביתה; "שמענו אותה צועקת בלילות"

בעקבות מידע מודיעני הגיעו אנשי הרווחה בעיריית י-ם והשיטור הקהילתי לחלץ נערה חרדית כבת 14 מבית אביה לאחר שהוזנחה במשך תקופה ארוכה. העובדת הסוציאלית ל'בחדרי': "מצאנו אותה בעליית גג שלא מתאימה למגורי אדם"

אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

הזנחה מחוסר יכולת או פשיעה? את הסיפור המזעזע הבא, בודקים במחלקת הרווחה ביומיים האחרונים. "בחדרי חרדים" מביא את הסיפור לראשונה. נערה בת 14, במצב נפשי קשה חולצה מביתה, אחר שחיה בהזנחה נוראית וברעב.

בעקבות מידע מודיעני הגיעו היום (שלישי) אנשי רווחה ושיטור קהילתי לשכונת מאה שערים בירושלים. המשימה: לחלץ נערה חרדית כבת 14 מבית אביה לאחר שחיה במצב הזנחה קשה, ככל הנראה במשך תקופה ארוכה. האב, שחשוב לציין כי אינו חשוד במקרה, הוא זה שמתגורר בבית, והאם אינה בסביבה. הנסיבות, עדיין בבדיקה.

מי שחילצה את הנערה היא העובדת הסוציאלית רותי שפירא מאגף הרווחה בעיריית ירושלים, בגיבוי השוטר הקהילתי אלון כהן וכוחת נוספים שהגיעו כליווי. הנערה על פי הרווחה, נמצאה כשעליה סימני אלימות, אך בעקבות מצבה הנפשי הגרוע לא ברור האם מדובר באלימות מצד האב או שמא הנערה עשתה זאת לעצמה.

רותי שפירא, עובדת סוציאלית ומנהלת מחלקת הרווחה בשכונת הבוכרים בירושלים, סיפרה ל"בחדרי חרדים" על המקרה, "הילדה נמצאה היום בעליית גג שלא מתאימה כלל למגורי בני אדם. הייתי מגדירה את המקום כדיר עיזים".

לדברי שפירא, "התברר לנו שאפילו מיטה לא היה לה. היא ישנה על מזרון על הרצפה. בבית לא היה שום ציוד מינימלי למגורים. פשוט לא מובן איך היא שרדה".

שפירא הוסיפה ואמרה כי הנערה "הייתה ממש בלי אוכל. פתחתי את המקרר והיו שם שקיות חלב שפג התוקף שלהן מזמן. הילדה אמרה לי שהיא אוכלת לחם יבש בלבד ודברים שעבר עליהם התוקף".

מלבד המקרה הקשה עצמו, יש לשפירא טענות קשות על הסביבה הקרובה, כיצד השכנים לא פנו לרשויות השונות ולא הזעיקו עזרה, זאת אחר שהנערה התנהגה בצורה שהדברים לא נסתרה מעיניהם: "הכי מזעזע ששכנים ידעו על הסיפור ולא דיברו" אמרה.

גורם המעורה במקרה ושוחח עם רבני השכונה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', בשמם: על פי דין תורה, מקרים כאלה חייבים בדיווח לרשויות, משום שזה גובל בפיקוח נפש, "לא מובן לי ששכנים שמעו ולא דיווחו, זה גובל בפיקוח נפש" אמר הרב.

יצויין כי לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים, שאחראית בין היתר גם על חלקים משכונת מאה שערים ובית ישראל, ידועה בשיתוף פעולה עם רבני השכונה מכל הקהילות, גם הקיצוניות ביותר.

השכנים התעלמו ולא דיווחו לרשויות. "השכנים סיפרו שהיו שומעים אותה בלילות צועקת, אך לא רצו להתערב" סיפרה שפירא ששמעה מאחד השכנים.

הנערה אושפזה בבית חולים לפגועי נפש, כשמצבה הנפשי קשה מאוד ומצבה הגופני בכי רע. האב לא נעצר או עוכב עד כה ובמשטרה מסרו ל'בחדרי' כי עד כה לא עלה חשש לפלילים וכי מעורבותם עד כה הייתה בסך הכל גיבוי למקרה של הפרת סדר או התנגדות המשפחה, מה שלא קרה בפועל.

יחד עם זאת, טרם נפתחה חקירה במשטרה היות והדו"ח החמור לכאורה של מחלקת הרווחה טרם הועבר והילדה טרם נחקרה.
בת ה14 שנזנחה מאה שערים ירושלים קורע לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד