כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צה"ל הציג את הנתונים לנשיא: מספר שיא בגיוס חרדים לצבא

תיקון חוק הגיוס של לפיד על ידי המפלגות החרדיות, והפעילות הנמרצת לגיוס חרדים הובילה למספר שיא של חרדים המתגייסים לצבא - 3200 צעירים חרדים ב-2016, לעומת 2800 בלבד בשנה שקדמה לה • בקרוב: פלוגת צנחנים חרדים

חיילי נצח יהודה
חיילי נצח יהודה

במהלך ביקורו של נשיא המדינה אתמול (ג') בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל, נחשפו נתוני גיוס החרדים בשנה האחרונה, העומדים על מספר שיא של 3200 חיילים בשנה, לאחר המיתון בגיוס חרדים שחל בעקבות חוק הגיוס של לפיד, וטרם תיקונו על ידי המפלגות החרדיות.

ריבלין ביקר במיטב, בסיס הקליטה והמיון של צה"ל, ופגש במתגייסי ומתגייסות אוגוסט כשהוא מלווה במפקד מיטב תא"ל ערן שני, ראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי וסגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן. הנשיא ביקר בגיוס לגדודי ההגנה האווירית, פקוד העורף וגדודי הלוחמים והלוחמות אריות הירדן, קרקל וברדלס.

הביקור נפתח בסדרת סקירות שהועברה על מפקד מיטב. במהלך הסקירות הוצגו לנשיא נתונים על גיוס כלל האוכלוסיות לצה"ל ובראשן הציבור החרדי - בשנת 2016 יגוייסו 3200 צעירים חרדים לצבא, זאת לעומת 2800 חיילים חרדים שגויסו ב-2015.

על פי נתוני הגיוס למעלה מרבע מהגברים לא מתגייסים (26.9%) ולמעלה מארבעים אחוז מהנשים לא מתגייסות (41.8%). ברוב המקרים, הסיבה טמונה בהצהרת דת ו"תורתו אומנותו" אצל נשים וגברים בהתאמה. מתגייסי יולי 2015 ואילך מתגייסים ל-32 חודשי גיוס, ועל כן במרץ 2018 ישתחררו באופן חריג שני מחזורי גיוס וכך תרד באופן חד פעמי מכסת המשרתים. עד שנת 2023 יצומצם הפער.

בין יתר הנתונים הוצגו לנשיא גם נתוני הגיוס בחברה האתיופית המגלים כי ישנו שיפור גדול בצמצום שיעורי הנשירה מקרב המתגייסים, ועליה של 20% בקרב היוצאים לקצונה. בין יתר הנתונים שמע הנשיא כי בגיוס 2015 גם 20 עתודאים יוצאי אתיופיה. גיוס הבנות הדתיות לצה"ל הולך ומתרחב וכך גם גיוס החרדים. בעשור האחרון עולים אחוזי הגיוס באופן ניכר והחל ממחזור הגיוס של נובמבר תצטרף לצנחנים פלוגת חרדים.

לנשיא הוצגה גם תכנית חדשה שתביא להגדלה משמעותית באחוזי הגיוס בקרב החברה הבדואית באופן שיוביל להכפלה של מספר המתגייסים במגזר הבדואי עד 2018. על פי התכנית יזכו המתגייסים הבדואים להכנה לשירות לאחר גיוסם, לשירות קצר יותר בן 24 חודשי שירות ולהטבות מיוחדות למשרתים בגדס"ר.

לאחר שיחתו עם החיילים והחיילות, ביקר הנשיא בשרשרת החיול שם המתינה לו מתנת גיוס משלו- דיסקית אישית עליו הוטבעו פרטיו של הנשיא, מספרו האישי, שמו והמילים "נשיא המדינה".
חייל חרדי גיוס חרדים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד