י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הממשיכים של הרב חדש זצ"ל: בני 44 ישמשו כראשי הישיבה • פרופיל

שניהם בני 44 בלבד, והם ישמשו יחד כראשי ישיבת אור אלחנן • 'בחדרי' עם פרופיל מיוחד לגאון רבי חיים אריה חדש, בנו של הגרמ"מ חדש זצ"ל, וחתנו הגאון רבי צבי אליעזר וינפלד, שהוכתרו הערב

הרב חדש מימין והרב וינפלד משמאל במסע הלוויה
הרב חדש מימין והרב וינפלד משמאל במסע הלוויה

במהלך מסע הלוויית הגאון רבי משה מרדכי חדש ראש ישיבת "אור אלחנן" בירושלים, הוכתרו הערב (ד), בנו בכורו הרב הגאון רבי חיים אריה חדש, וחתנו הרב הגאון רבי צבי אליעזר וינפלד, לשמש בראשות הישיבה במקום הגרמ"מ זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל מקיף.

כבר בחיי הגרמ"מ, שימש הרב וינפלד כר"מ בישיבה והרב חיים אריה הכין את ה'מראה מקומות' לבחורים. הם היו לו לעזר בניהול הישיבה ברוחנית ובגשמיות, לצד הקמת המוסדות של הישיבה בכל רחבי הארץ.

בעיצומו של מסע הלוויה הכתירם ר"מ הישיבה הגאון רבי זלמן גודמן. הוא הקריא את צוואתו של ראש הישיבה זצ"ל לפיו בנו הגדול, וחתנו ימונו לראשי הישיבה.

"אין ספק" אומרים בישיבה, "כי השניים - הבן והחתן שהם גיסים ימשיכו להצעיד את הישיבה קדימה באהבה ובאחווה רבה, כפי רצונו של רבי משה חדש זצ"ל, שוודאי יהיה מליץ יושר מלמעלה למוסדות שהקים שימשיכו לפרוח".

עדיין לא ברור כיצד תתבצע בפועל חלוקת התפקידים בישיבה, באמירת השיעור הכללי ובגיוס הכספים. עם תום ימי השבעה, ולקראת זמן אלול הדברים יתבהרו.

'בחדרי חרדים' מששרטט פרופיל לדמותם של הממשיכים לבית חדש.

רבי אריה חדש. צילום: קובי הר צביצילום: רבי אריה חדש. צילום: קובי הר צבי
רבי אריה חדש. צילום: קובי הר צבי

בעל המראה מקומות - בנו הרב אריה חדש
הגאון רבי חיים אריה חדש בן ה-44, נולד בירושלים בי' אלול תשל"א לאביו הגאון רבי משה מרדכי זצ"ל. לאחר לימודיו בישיבת 'אור אלחנן' שם היה לאחד מטובי הבחורים בישיבה, נלקח לחתן אצל הגאון רבי ישראל מאיר וייס, ראש ישיבת 'נחלת הלוויים' בחיפה.

נודע כתלמיד חכם מובהק לצד אצילותו המיוחדת. הוא הוציא את סדרת הספרים 'מראה מקומות' על נשים - נזיקין שעל ידי מכון 'אהל תורה' בישיבה. הסדרה התקבלה כל עולם הישיבות והביאו למהפך בדרך הלימוד בעולם התורה.

הסדרה נותנת את הטון בהכנת השיעורים בעולם הישיבות. את שמו לא ציין כמחבר הספרים, ובמקום זאת מצויין כמחבר "ישיבת אור אלחנן ברחוב אהליאב בירושלים". מכריו מספרים על דמות מיוחדת של אדם שקט ועדין הנחבא אל הכלים.

ר' אריה ניהל את הענינים בישיבה מאחורי הקלעים, ולא בלט. הוא עסק רבות בההדרת הספרים של המכון בישיבה שהוא למעשה עמד בראשו.

רבי צבי וינפלדצילום: רבי צבי וינפלד
רבי צבי וינפלד

האחראי למהפך בישיבה - חתנו הרב וינפלד
הגאון רבי צבי אליעזר וינפלד בן ה-44 נולד בירושלים בט' אלול תשל"ב, לאביו רבי שמעון וינפלד משכונת הר נוף בירושלים.

בבחרותו למד בישיבת חברון, שם היה לתלמידו המובהק של הגאון רבי דוד כהן ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה. בהגיעו לפרקו נלקח לחתן אצל ראש הישיבה זצ"ל.

ברבות השנים מונה לראש כולל שהקים בישיבה, מה שגרם למהפך חיובי בישיבה בהוספת 'שטייגען' וחיזוק לאווירת הלימוד.

הכולל שהקים הוא מהכוללים החשובים בירושלים - לאחר שקבוצת האברכים הלומדים בו נבחרו על ידיו בקפידה. חברי הכולל נהנים ממלגה גבוהה במיוחד.

לאחר חמש שנים - עם פטירת הגאון רבי יוסף פרבשטיין זצ"ל - ששימש כר"מ בישיבה, מונה הרב וינפלד לר"מ במקומו.

לצד ניהול הרישום וקבלת האברכים, תלמידי הישיבה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי היה מסור בלב ונפש לתלמידיו ושיעוריו הבהירים הם לשם דבר.

"הוא מכניס 'גישמאק' בלימוד", אומרים תלמידיו, "בשיעוריו הוא מזכיר את רבותיו מחברון והוא מדקדק גדול בשיעוריו, לצד היותו בעל מידות. "הוא מכבד כל אחד", הם מוסיפים, והוא מעניק הרגשה טובה לכל בחור ובחור שהם מרגישים מחוברים אליו".

לצד מסירת השיעור לבני שיעור א' הוא מוסר חבורה לאברכי הכולל פעם בשבוע.

היה דבוק בלב ונפש לחמיו רבי משה זצ"ל, שהעניק לו קרדיט להצלחת הישיבה.
הרב משה מרדכי חדש הרב חיים אריה חדש הרב צבי אליעזר וינפלד ממשיכים ראשי הישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד