י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"חיות קטנות עם גדולות" בגליל העליון

ימי 'בין הזמנים' שבהם אפשר לטייל ברחבי הארץ יכולים לספק לכם, ההורים, הזדמנות להציג בפני ילדיכם את נפלאות הבריאה. אז בין טיול בנחל כזה לשיט קייאקים במקום אחר, קבלו הצעה בקצב אחר / יצחק יעקב וולפא

"חיות קטנות עם גדולות" בגליל העליון

ימי 'בין הזמנים' שבהם אפשר לטייל ברחבי הארץ יכולים לספק לכם, ההורים, הזדמנות להציג בפני ילדיכם את נפלאות הבריאה. אז בין טיול בנחל כזה לשיט קייאקים במקום אחר, אפשר לקחת אותם לסיור באגם חי שבקיבוץ יראון הסמוך לצפת ולמירון, שם יוכלו לראות מקרוב חיות רבות סביב האגם הטבעי הנמצא במקום.ביקשנו מאושי ויטריאול ושמעון חזיזה, מנהלי אגם חי
להמליץ לנו מהן החיות שכדאי לשים אליהן לב במיוחד.

צב סודני עם גב עקום
יש לנו חיות שבטבע מאוד קשה לראותן מקרוב ואצלנו אפשר לצפות בהן מקרוב בזכות התהליך השיקומי. אחת החיות הללו הוא 'עקום', צב יבשה סודני בן עשר שנקרא בשם זה בגלל גבו המעוקם שבטבע היה בוודאי גורם למותו המהיר. עקום שלנו אוהב מאוד אמבטיות ואבטיחים, עם קצת מזל – תגיעו בדיוק לזמן ההאכלה שלו.

מתנה קטנה במרחק הקלקה

הוד והדר אצל העופות הדורסים
באגם חי תוכלו לראות עופות דורסים שנפצעו בטבע ונמצאים אצלנו לשיקום רפואי ולשארית חייהם. עוף דורס הוא חיה מוגנת. כדאי להתרשם מההוד וההדר של העופות הדורסים ולהבין על מה דיברו חז"ל כשאמרו 'היה קל כנשר'.

זהירות – יריקה של לאמה
מדרום אמריקה הגיעה אלינו משפחת לאמות ואלפקות חובבות אספסת ותערובת. הילדים מאוד אוהבים אותן, אבל כדאי לשים לב לתנועות שלהן. ברגע שהן מורידות את האוזניים אחורה – תתכוננו, כי יריקה עומדת להגיע!!

איגואנה – מה רבו מעשיך ה'
חיה נדירה נוספת, שהגיעה מאזור איי גלאפאגוס, היא האיגואנה. לטאה גדולה מאוד, גדולה בהרבה מכל לטאה אחרת הנמצאת בארץ. כדאי לדעת, שהאיגואנות גדלו במקור באזור מבודד ונטול טורפים ולכן אינן מסוגלות כמעט להגן על עצמן מפני בעלי חיים תוקפניים. בשל כך, כלבים ואפילו חתולים יכולים להיות מסוכנים מאוד עבורן.

על גחונך תלך
מסקרן אתכם לראות נחשים? חפשו את הפיתונים – נחשי חנק גדולים שאינם ארסיים. מי שמתעניין מאוד יוכל לשמוע הסברים בהדרכות הנחשים שבהן מסבירים את הפסוק "על גחונך תלך ועפר תאכל כל ימי חייך".

שקנאי ושקנאית עם כנף אחת בלבד
באגם הטבעי שטים דרך קבע עופות מים רבים בהם גם זוג ברבורים שחורים. אפשר להאכיל אותם במהלך שיט באגם. חלק מעופות המים עברו שיקום אצלנו אחרי שנפצעו בטבע. כאלה הן יוסף ויוספה, זוג שקנאים שכל אחד מהם נשאר לאחר פציעה רק עם כנף אחת. אצלנו הם מקבלים בית חם ואגם מלא דגים. נסו לראות אותם שולים דגים מן המים. במתחם נפרד תוכלו לראות את הקזרקה, סוג של ברווז אירופאי שקיים בישראל אך ורק באגם חי יראון.

בוקר טוב מהתוכי המדבר
ילדים אוהבים מאוד תוכים. במיוחד תוכים מדברים. הציעו להם לחפש את מינה ואת מרקו, זוג תוכי קקדו אמברלה, שיודעים לברך את המבקרים בברכת 'בוקר טוב'. חוץ מהם כדאי להגיע לכלובי התוכים האחרים וליהנות ממוסיקת ציוצים מרהיבה וממחזה צבעוני ושובה לב.

הדרבנים שגודלו על ידי בני אדם
אחרונים חביבים הם שי וז'ילבר – זוג דרבנים קוצניים שגדלו מינקות על ידי בני אדם. בשל כך הם מאוד ידידותיים ואינם פוחדים מבני אדם, בניגוד לדרבנים הנמצאים בטבע. בשל כך אפשר להתבונן בהם בקלות וללמוד על אורחות החיים של חיות הבר כמעט הכי מקרוב שאפשר.

.


למידע נוסף>>

חיות טיולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד