י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"טיירע ר' מוישה" • בבכי וזעקה: ראש הישיבה זצ"ל הובא למנוחות

אלפים ליוו למנוחות בירושלים, את ראש ישיבת אור אלחנן הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, שנפטר לאחר מחלה קשה • הספידו אותו בכאב, ראש ישיבת עטרת ישראל - הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת פוניבז' - הגרב"ד פוברסקי ובני משפחתו

"טיירע ר' מוישה" • בבכי וזעקה: ראש הישיבה זצ"ל הובא למנוחות
זינדל

אלפים השתתפו הערב (ד) במסע הלוויית הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל - ראש ישיבת אור אלחנן ומוסדותיה, שנפטר לאחר מחלה קשה כשהוא בן 75 בפטירתו.

כבר משעות אחר הצהריים התאספו אלפים רבים בהיכל הישיבה ומחוצה לה, לקראת תחילת מסע הלוויה בראשות גדולי ישראל, ראשי ישיבות ואדמו"רים, שבאו לחלוק כבוד אחרון למקים עולה של תורה, ומגדולי ראשי הישיבות בארץ הקודש.

ראשון המספידים היה אחיו - משגיח ישיבת מיר, הגאון רבי אהרן חדש, שדיבר על גדלותו בתורה וביראה ועל שמחתו הרבה.

גיסו הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' - וחבר מועצת גדולי התורה זעק בלוויה: "צר לי עליך ר' מוישה, ר' מוישה. מי מילל ומי פילל. איי. הוא פורח ומפריח את הישיבה הקדושה. ר' מוישה טעיירע ר' מוישה, זיסער רבי משה, מי יתן ובילע המוות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים".

הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה, אמר בדברי ההספד: "אגרויסע פייער - אש גדולה בוערת, חז"ל אומרים על נדב ואביהו שאמרו שיותר גדולים ממנו ואז יצאה אש משמים. זהו קורבן עולה, הקדוש ברוך הוא לקח את הבן המובחר. רבי משה נכנס לטרקלין כי צריכים אותו שם, אבל מה יהיה עלינו, מה יהיה עם כל התלמידים? מלמעלה הוא ידאג לישיבה אבל כולנו צריכים לבכות".

לאחר מכן ספד אחיו הגאון רבי נפתלי חדש - משגיח ישיבת 'אור אלחנן' שזעק: "אוי מה היה לנו, כל התורה שלו היתה רק לשם שמים. ביקשו ממנו מטבריה להקים ישיבה הוא רץ להקים. אותו דבר גם בעיר ראשון לציון. הכל אצלו היה הרבצת תורה".

ר"מ הישיבה הגאון רבי זלמן גודמן הקריא את צוואתו והכתיר את ממשיכי דרכו בראשות הישיבה - בנו הבכור רבי חיים אריה חדש וחתנו רבי צבי אליעזר וינפלד.

ידידו הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח סיפר שבתקופה האחרונה ביקר אותו בבית החולים: "לא ראיתי חולה", אמר, "ראיתי איש חי. צריך ללמוד ממנו וכמה חיזוק יהיה מזה לכולנו".



סיימו בדברים, מחותנו הגאון רבי ישראל מאיר וייס, ראש ישיבת 'נחלת הלויים', בנו רבי חיים אריה חדש וחתנו רבי צבי אליעזר וינפלד.

לאחר מכן בניו קרעו קריעה ובירכו ברוך דיין האמת בשם ומלכות. לאחר אמירת הקדיש יצא מסע הלוויה רגלית להר המנוחות שם נטמן, בחלקת קבר שבכניסה, בסמוך לגאון רבי אלעזר שמחה וסרמן זצ"ל שהקים את הישיבה.

















הרב משה מרדכי חדש אור אלחנן הלוויה ישיבה הספדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד