כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מקורב לקלניטון: "בארה"ב לא שמעו על הצוות החרדי של טראמפ"

עזרא פרידלנדר, הלוביסט האמריקני-החרדי המקורב לקלינטון אומר ל'בחדרי חרדים': "אין טעם להשקיע בבוחרים האמריקנים המתגוררים בישראל"

מקורב לקלניטון: "בארה"ב לא שמעו על הצוות החרדי של טראמפ"
רויטרס

"בארצות הברית לא שמעו על הצוות הישראלי של טראמפ", כך טוען הלוביסט החרדי-אמריקני עזרא פרידלנדר, בשיחה ל'בחדרי'.

היום (ד) דיווחו כלי התקשורת בארץ על החלטתה של המפלגה הרפובליקנית להקים צוות ישראלי שינהל את קמפיין הבחירות של דונאלד טראמפ בארץ, זאת כדי לגייס קולות מקרב אמריקאים בעלי זכות בחירה המתגוררים בארץ או לומדים בה. על פי הערכת נתוני הממשל האמריקני, בישראל יש כ-300 אלף בעלי זכות בחירה.

הוחלט למנות בצוות את העיתונאי צביקה ברוט - עיתונאי בעיתון ידיעות אחרונות ששימש בין היתר ככתב הפרלמנטרי של העיתון, ולאחרונה עוסק בייעוץ אסטרטגי בעולם הפוליטי והעסקי בארץ ובחו"ל.

יועצת התקשורת דנה מזרחי, ששימשה כדוברת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עד לפני שנה, והייתה חלק מקמפיין הבחירות של המפלגה בבחירות האחרונות, תנהל את יחסי הציבור של הקמפיין הישראלי.

בנוסף הוחלט על הקמת צוות יועצים חרדים, אשר יהיה אחראי על גיוס קולות של אמריקנים חרדיים.



עזרא פרידלנדר (מימין)

אך עסקנים חרדיים במפלגה הדמוקרטית בניו יורק מגחכים. עזרא פרידלנדר מנכ"ל קבוצת פרידלנדר, המתמחה בממשל ויחסי ציבור זה קרוב לעשור, מבכירי הלוביסטים החרדיים, ומקורב להילרי קלינטון, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים':

"בארה"ב אף אחד לא שמע על זה. גם לא עסקנים בכירים במפלגה הרפובליקנית. זו כנראה יוזמה של אחד המליונרים היהודיים של טראמפ שמנסה לעזור לו על ידי גיוס חסר סיכוי של קולות בארץ".

לעצם העניין הוא מוסיף: "הגב' קלינטון אינה זקוקה ל-300 אלף הקולות של האמריקאים המתגוררים בארץ. בטח לא לחרדים. גם אם נניח שמחצית מבעלי זכות הבחירה בארץ הם יהודים חרדיים, בחורי ישיבה, או בנות סמינר שמגיעות לארץ לשנת לימודים, הרוב הגדול הם מניו יורק, שממילא ידועה כמצביעה מובהקת למפלגה הדמוקרטית, ואין סיכוי לשנות שם את דגפוס ההצבעה. הגב' קלינטון לא צריכה להשקיע משאבים כדי לשכנע את המשוכנעים.

"באשר למדינות המתנדנדות, כמו אוהיו או פלורידה וכאלה, מספר האזרחים בעלי זכות הבחירה מהמדינות האלה שגרים בארץ הוא כה מזערי שכמובן מיותר להשקיע בהם.

"במדינת ניו יורק 18 מיליון תושבים, 8 מיליון מתוכם מתגוררים בניו יורק. מתוך 18 מיליון התושבים רק 1/2 מיליון הם אנשים שומרי שבת, הם מהוים אחוז כזה קטן בניו יורק שלמפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית לא שווה להשקיע בהם", אומר פרידלנדר.

עוד הוא מוסיף: "ההיסטוריה מלמדת שהציבור החרדי אינו מתיצב בקלפיות. לדוגמה בבחירות למושל מדינת ניו יורק. מתוך 48,000 חרדים בעלי זכות הצבעה המתגוררים בשכונת בורו פארק וסביבותיה, התיצבו בקלפיות, 5000 איש בלבד. למרות שזהותו של מושל מדינת ניו יורק חשובה עבור הציבור החרדי כי יש לו השפעה ישירה על חיי היום יום של התושבים, ולמרות שהרבנים קראו לציבור לצאת ולהצביע.

"הנסיון מוכיח שרק חלק קטן ביותר מבעלי זכות הבחירה המתגוררים בארץ, מוכנים להקריב זמן וכסף כדי להתיצב בשגרירות להצביע עבור נשיא של מדינה שהם כבר אינם מתגוררים שם. כשהם באמריקה הם אינם הולכים להצביע לא כל שכן כשהם בארץ, הם לא יפסידו כולל או ימי עבודה בשביל לנסוע לשגרירות להצביע".
ארהב טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד