כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בנט: השגריר החדש של ביטול חוק הליבה

שר החינוך נפתלי בנט, תוקף את 'יש עתיד' ומסביר מה קרה סביב חוק הליבה שבוטל בכנסת

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שר החינוך נפתלי בנט יוצא למתקפת הסברה להגנה על ביטול חוק הליבה נגד 'יש עתיד'.

בפוסט בדף הפייסבוק שלו הוא כותב תחת הכותרת "כל האמת על "ביטול לימוד ליבה של החרדים" - הפוסט שיעשה לכם סדר ב 2 דקות.

"ביום שני השבוע אושר בקריה שניה ושלישית חוק תיקון לימודי הליבה של המפלגות החרדיות. נכון שעד לפני מספר ימים התלמידים החרדים למדו מתמטיקה ואנגלית, ועכשיו הממשלה ביטלה את חוק חובת ליבה, ומאות אלפי חרדים מעתה יפסיקו ללמוד? לא ולא.

"הנה האמת: יש כ440,000 תלמידים חרדים. כ40,000 מתוכם אינם לומדים מתמטיקה ואנגלית. הם לומדים במה שנקרא "מוסדות פטור". יתר ה400,000 כבר לומדים מתמטיקה/אנגלית ברמות שונות (בדרך כלל ברמה נמוכה מדי, ואגיע לכך מיד)".

והוא ממשיך: "כבר שנים ישנו כלל פשוט: כעומק הלמידה, כך גודל התקציב. למשל, בית ספר חרדי בו לומדים 100% מהליבה, מקבל 100% מהתקציב. בית ספר בו לומדים 75% מהחומר, מקבל 75% מהתקציב של ילד רגיל. בבתי הספר "פטור" בו לא לומדים ליבה בכלל, מקבלים 55% מהתקציב.
כך היה עד 2013-2014. "חוק הליבה" של לפיד עשה רק דבר אחד: הוא הוריד את התקציב למוסדות ה"פטור" מ55% ל35%. זהו.

"לא חובת לימוד, לא מיליון תלמידים, וגם לא 100,000 תלמידים. החוק עסק ב40,000 תלמידים בלבד (1.8% מתלמידי ישראל). יתר ה400,000 שכבר לומדים ליבה אינם קשורים לחוק כלל. ומה הכי מדהים? החוק מעולם לא הופעל. לפיד ושות' דחו את ההפעלה שלו לשנת 2018 (!). כן. מה ששמעתם. הם לא התכוונו להפעיל את החוק, ולכן דחו אותו לקדנציה הבאה. למה? כי הם ידעו שאף תלמיד חרדי לא יתחיל ללמוד ליבה רק כי הורידו ב20% את התקציב.

"אז נעשה סדר: לפיד חוקק חוק שנוגע ל1.8% מתלמידי ישראל(40 אלף מתוך 2.3 מיליון) ופחות מעשירית (!) מהחרדים. החוק בכלל לא מחייב ללמוד ליבה אלא רק מצמצם את התקציב, והוא נקבע להיכנס לתוקף 4 שנים ממועד החוק! אגב, אנשי המקצוע במשרד החינוך הסבירו לי שהחוק אינו הגיוני ואין לו שום תכלית מקצועית".

והוא ממשיך, "אכן, נתניהו חתם עם החרדים על ביטול החוק הזה שממילא לא נכנס לתוקף.
אף תלמיד חרדי לא החל ללמוד ליבה בשל חוק זה שלא נכנס לתוקף, ואף תלמיד גם לא היה מצטרף בשל כניסת חוק זה לתוקף. אז תכל'ס, מה עושים? אני מתמקד ב400,000 החרדים (מעל 90%) שכן לומדים ליבה. רמת הלימוד אינה גבוהה מספיק כדי לאפשר להם גישה למקצועות איכותיים. המשימה שלי היא אדירה: להעלות את הרמה. לעבור מ3 יחידות ל5 יחידות. לגייס מורים מעולים. לרענן את חומר הלימודים. בקיצור, המון עבודה קשה ועקבית".

לסיום הוא כותב: "זהו. זו האמת. בפעם הבאה שפוליטיקאי צועק: "איך הממשלה הפסיקה לימודי ליבה של החרדים" תדעו לספר לו את המציאות כי אולי הוא לא כל כך מעודכן".
שר החינוך נפתלי בנט חוק הליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד