כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שכנות רעה בלייקווד: האם בכיר ב'אגודה' ייחקר?

חברי מועצה הסמוכה ללייקווד, פנו למשרד המשפטים, כדי שיפתח בחקירה נגד הרב שמואל לפקוביץ, סגן נשיא אגו"י של אמריקה, שקרא לרכוש בתים בעיירה

הרב לפקוביץ
הרב לפקוביץ

אנשי מועצה סמוכה ללייקווד, דורשים לפתוח בחקירה נגד סגן נשיא אגו"י של אמריקה.

חברי מועצה בעיירה ג'קסון הסמוכה לעיירה לייקווד, קוראים למשרד המשפטים, לפתוח בחקירה נגד הרב שמואל לפקוביץ, סגן נשיא אגו"י של אמריקה, בטענה שהוא מסית את הציבור החרדי לפלוש לעיירות הסמוכות.

חברי המועצה הציגו סרט וידאו של הרב, נואם בקונוונשן של אגו"י ומעודד את הציבור לרכוש דירות בשכונות ובעיירות הנושקות לליקווד, כשהוא מביא לדוגמה את אזור ג'קסון.

רוברטו ניקסון נשיא מועצת עיריית ג'קסון, אמר שהדברים שנאמרו בוידיאו, מעידים על ניסיון מאורגן של הציבור החרדי להשתלט כדוגמת הנסיון להשתלט על שכונת "טומס ריבר". הוא ביקש ממשרד המשפטים - המחלקה לזכויות האזרח - כדי שיפתחו בחקירה בחשד לקריאה מאורגנת להתנהלות בלתי חוקית.

לאחרונה שורר בעיירה לייקווד מתח רב בין השכנים הלא יהודיים לבין הציבור החרדי, על רקע נסיון התפשטות חרדית לעבר השכונות הלא יהודיות. שכונת טומס ריבר, החליטה להיאבק בתופעה באמצעות קמפיין שילוט אנטישמי, וקריאה לתושבים לא למכור ליהודים בתים.

לייקווד הייתה לאחת הערים המבוקשות ביותר בציבור החרדי. תושבים רבים שהתגוררו במשך שנים ארוכות בשכונות פלטבוש או בורו פארק, בברוקלין, מכרו את בתיהם ועברו להתגורר בלייקווד.

כך גם, בלייקווד שהיתה ידועה כמעוז הציבור הליטאי, הוקמו בשנים האחרונות שטיבלאך, של כמעט כל החסידויות.
הרב לפקוביץ אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד