כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הוועדה תכריע היום: האם הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר?

באם יחליט היום הרכב מיוחד של וועדת השחרורים כי הנשיא לשעבר משה קצב המרצה עונש מאסר זכאי לשחרור מוקדם - הוא ישוחרר לאלתר • לפני כאבעה חודשים וחצי נדחתה בקשתו של קצב • פרקליטו: "תנו לאמא שלו לראות אותו משוחרר"

משה קצב בצאתו לביקור מהכלא, צילום: יוסי זליגר, פלאש90
משה קצב בצאתו לביקור מהכלא, צילום: יוסי זליגר, פלאש90

ועדת השחרורים של השב"ס תתכנס היום (ה') כדי לדון בבקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם, זאת לאחר שבקשתו של הנשיא לשעבר נדחתה לפני כארבעה חודשים וחצי.

הוועדה אף צפויה לדון בבקשתו של השופט לשעבר דן כהן. מראש הייתה הוועדה אמורה לדון אף בעניינו של הרב יאשיהו פינטו, אך דיון זה נדחה לעוד כחודש וחצי. בנוסף, ידון הרכב נוסף של הוועדה בבקשתה לשחרור מוקדם של אתי אלון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אם בקשתם של השניים תתקבל - הם צפויים להשתחרר לאלתר וללא עיכוב נוסף. הדיונים יחלו כבר בשעה 8:30 בבוקר סביב בקשתה של אתי אלון. ההחלטה בעניינו של קצב צפויה להתפרסם בסביבות השעה אחת וחצי אחר הצהריים.

הפרקליטות מתנגדת עדיין לשחרורו של נשיא המדינה לשעבר. לפי הפרקליטות, קצב לא הודה בעבירות בהן הורשע, ואף לא עבר הליך שיקומי. הזכות לשחרור מוקדם אינה אוטומטית סוברים בפרקליטות, אלא שמורה לאסיר שהוכיח כי הוא ראוי לקיצור הזה.

בגלל הסיבות הללו דחתה הוועדה לפני כארבעה חודשים את בקשתו של הנשיא לשעבר. קצב ערער על ההחלטה בבית המשפט וגרר דיון משפטי אודות תכנית השיקום לה הוא זקוק. בכוותנו של קצב לערער שוב באם תידחה בקשתו לשחרור מוקדם היום.

פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר אמר לקראת הדיון היום כי "אנחנו נמצאים שנים רבות לאחר פרוץ הפרשה, לכל אדם יש זכות לשים מאחורי גבו דברים שהתרחשו בעבר. משה קצב ובני משפחתו נמצאים בדיוק 10 שנים מתחילת הפרשה והוא ישב שנים אחדות בכלא. הגיע הזמן והוא ועוד הרבה אנשים אחרים מקווים שהוועדה תשים סוף ותאפשר לקצב ומשפחתו ולאמו בת ה-87 לזכות לראות את בנה מחוץ לבית הכלא בערוב ימיה".
משה קצב ועדת השחרורים אתי אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד