י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הכירו: הקנסות החדשים לרוכבי האופניים

אושר סופית - רשות מקומית תוכל להסמיך פקחים שיוכלו להטיל קנסות על אופניים חשמליים

אופניים בכיכר השבת, פלאש90
אופניים בכיכר השבת, פלאש90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ה') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומית, שתאפשר לפקחים לגבות קנסות מנהגי אופניים חשמליים. 39 תמכו בהצעה, ואחד התנגד.

בחוק מוצע להסמיך רשויות מקומיות לפעול לאכיפת עבירות תעבורה הנוגעות לרכיבה על אופניים, אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי - כגון רכיבה על אופניים על המדרכה, רכיבה על אופניים באופן אסור והליכת הולכי רגל על שביל אופניים.

ההצעה מבקשת להסמיך את הרשות המקומית להתקין חוקי עזר שיסדירו באופן מפורט יותר את אופן הפעלת הסמכויות של פקחים, ובכלל זה לקבוע הוראות לעניין האגרות או התשלומים שתגבה הרשות המקומית בעד ביצוע פעולות האכיפה והפיקוח.

בדברי ההסבר נכתב - "בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת התופעה של נסיעת אופניים, אופניים עם מנוע עזר וקורקינטים חשמליים על מדרכות בתחומי הרשויות המקומיות, באופן שגורם הפרעה להולכי הרגל ומסכן אותם. במקביל, קיימת תופעה ברשויות המקומיות של שימוש הולכי רגל בשבילים המיועדים לאופניים באופן שיש בו כדי לסכן את הולכי הרגל ולמנוע מרוכבי האופניים את השימוש בהם.

"היות שיש בתופעות אלה כדי לפגוע פגיעה של ממש בהתנהלות היומיומית של תושבי אותן הרשויות, הוחלט כי במקביל לאכיפה המבוצעת על ידי המשטרה בתחום זה, יוסמכו פקחי רשויות מקומיות לאכוף עבירות תעבורה המוגדרות בתוספת הראשונה לחוק זה, וזאת נוסף על עבירות אשר אכיפתן בתחום המוניציפלי מצויה בסמכות הרשויות המקומיות".
אופניים אופניים חשמליים קנסות אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד