כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

למה פסלנו קמפיין צה"ל לגיוס חרדים לקרבי? // מאמר מערכת

למרות ההפסד הכספי הגדול, כמערכת האתר החרדי הגדול בעולם פסלנו קמפיין צה"ל לעידוד גיוס חרדים לשירות קרבי בצנחנים • כפיית לימודי הליבה - למה אנחנו מתנגדים? • "בחדרי חרדים" - לפני הכל, חרדים

למה פסלנו קמפיין צה"ל לגיוס חרדים לקרבי? // מאמר מערכת
ל

כשקיבלנו לידינו את הקמפיין המוצע של צה"ל, לקראת הקמת גדוד חרדי חדש ו... קרבי בצנחנים, הבנו שקמפיין כזה לא יכול לעלות באתר חרדי המייצג את הציבור החרדי בארץ.

ולא. לא שלא עלו בעבר קמפיינים של משרד הביטחון ב"בחדרי חרדים", וגולשינו היקרים יודעים זאת היטב. לא, אנחנו לא מתנגדים לשירות צבאי, עבור אלה שאינם יושבים ולומדים תורה. שירות בצה"ל עדיף על בטלה ושעמום.

אבל אנחנו מתנגדים לניסיון לחנך אותנו, החרדים. אנחנו מתנגדים לניסיונות לחלן אותנו, החרדים. אנחנו מתנגדים לניסיונות למשוך אותנו, החרדים - לחיי חילוניות.

בקמפיין הפעם, העזו בצבא ללכת רחוק. רחוק מידי. תמונות החיילים הקרביים, הכיתובים כי אפשר להישאר חרדי יחד עם קרבי, עברו את קו הנעל האדומה, שלנו כחרדים.

נאלצנו לוותר על סכום גדול. אולי גם ימצא ה'חרדי' שלא יעמוד בפיתוי, ואצלו את הקמפיין הזה תוכלו לראות. אבל אצלנו, העקרונות חשובים, גם מכסף גדול. ראינו ופסלנו.

הסיפור של הליבה, הוא בשורש אותו סיפור. לרוב מוחלט של החרדים אין התנגדות שילדיהם ילמדו אנגלית ומתמטיקה. להיפך, הם בעד. חלקם אפילו שולחים אותם במיוחד לחוגים, או משקיעים במורה פרטי בעלות נוספת.

אבל לרוב החרדים ברור מה היעד בחיים - לגדל ילדים שיעסקו בתורה ובמצוות כמה שיותר, ושההחלטה מה לספר וללמד את ילדינו ובאיזו צורה נכון לעשות זאת מוכרעת רק על ידי גדולי ישראל, דור דור ומנהיגיו. אם התוצאה תהא ילד עני בכסף ובור במתמטיקה, אבל עשיר בתורה ומצוין במידות, היעד הושג.

החשש מהכנסת לימודי הליבה לתכנית הלימודים באופן ממוסד מובן לכל חרדי מבטן ומלידה - הפיכת הלימודים, ולאחריהם עבודה, ג'וב טוב וכסף גדול, לערך נעלה בפני עצמו שישחוק אט אט את הערך הנעלה באמת - שמירת המצוות קלה כבחמורה ולימוד התורה כערך עליון.

ברור לנו גם ש"הדאגה" לפרנסתם העתידית של הילדים, או לעתיד הכלכלי של ישראל, היא צביעות במקרה הגרוע ובורות במקרה הגרוע לא פחות. חרדים מצליחים בכל העולם ובכל תחומי החיים, גם ללא ליבה. המטרה היא אחת. לחלן.

החרדיות במקורה נועדה להגביה חומות, להסתגר בתחומי השמרנות ולחיות חיים שהם קודם כל מלאים ברוחניות. העניין הגשמי הוא משני. תמיד.

החדרת הצורך החיוני בלימודי ליבה - עבור עתידו הכלכלי של הילד והשכלתו. החדרת פיתויים כמותגי צבא, קרביים ואדומים, מבלי להסתפק במסר הפשוט: לא מצאת מקומך בישיבה, בוא לצבא - מוכיחה את הכוונות הנסתרות מאחוריהן.

לפתות. לחלן. ל'ציין' (מלשון ציונות). לשנות, אותנו החרדים.

קמפיין הצנחנים החרדי, לא יעלה באתר החרדי הגדול בעולם.

קמפיין הצורך בלימודי ליבה, יתקבל אצלנו בהסתגרות ושמרנות.

כי לפני הכל, חרדים.

גיוס חרדים גיוס קרבי מאמר מערכת קמפיין צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד