כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שביתה כהלכה: ההמראות מנתב"ג יושבתו בשבת הקרובה

ועד העובדים: "רשות שדות התעופה היא לא הפרה החולבת למימון ההסכמים הקואליציוניים"

שבת שלום
שבת שלום

שביתה בשבת - ועד עובדי רשות שדות התעופה הכריז הבוקר (ה') על הפסקת ההמראות עם כניסת השבת הקרובה ועד צאתה. הנחיתות יפעלו כרגיל.

הפסקת ההמראות נקבעה בעקבות כוונת משרד האוצר לקחת תמלוגים בגובה שני מיליארד שקלים מהרשות, זאת למרות שרק לפני כשנה משך משרד האוצר חצי מיליארד שקלים מקופת רש"ת.

בוועד העובדים מדגישים כי רשות שדות התעופה מעולם לא היתה וגם היום איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או לתקציב המדינה. יתרה מזו, הרשות משלמת למדינה מיסים בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים מהכנסותיה, שמשמעותם הכלכלית היא הענקת מיליארדי שקלים נוספים למדינה.

יו"ר הועד פנחס עידן: "פניותינו החוזרות ונשנות לקלוט את 1000 עובדי הקבלן כעובדי הרשות, נדחות על ידי משרד האוצר בשם ההתייעלות ובשם החיסכון. אולם נראה שכאשר צריך לממן הסכמים קואליציוניים, מותר להפר סיכומים ומותר לסכן את יציבות רש"ת ואת הפרנסה של העובדים בה. לכך לא נסכים. מי יהיה הגורם שיבטיח יציבות במקרה של מלחמה? כבר חווינו בעבר אירועי חירום אשר גרמו לביטול המוני של טיסות וקריסת תקציב לשנה שלמה. משרד האוצר שאינו עומד בסיכומים, האם הוא יערוב לנו?"

העובדים דורשים כי משרד האוצר יעמוד בסיכומים וכי אם יישארו עודפים כספיים הרי שאלה יופנו לטובת קליטת עובדי קבלן, שהמדינה התחייבה כבר על קליטתם אבל בפועל לא נקלט ולו עובד אחד.

בשעות הצהריים תתקיים פגישה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בין יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן לבין ראש אגף תקציבים במשרד האוצר אמיר לוי. בפגישה ישתתפו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות. יו"ר ההסתדרות יתווך בין הצדדים במטרה למצוא פתרון למשבר. "במקום למשוך את הכסף, יש לקלוט את עובדי הקבלן הרבים ברשות שדות התעופה להעסקה ישירה" אומרים בהסתדרות.
שביתה נתבג שבת הקרובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד