כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לאחר 14 שנה: אתי אלון תשוחרר היום מהכלא

האסירה המרצה עונש של 14 שנה מתוך 17 עבור עבירות כלכליות בפרשת הבנק למסחר, תשוחרר מהכלא; קצב ודן כהן עדיין ממתינים להחלטה בעניינם

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר ריצוי 14 שנות מאסר - ועדת השחרורים קיבלה בקשתה של אתי אלון לשחרור מוקדם, ובשעות הקרובות היא תשוחרר מכלא נווה תרצה.

"יש לראות את האסירה כמי ששילמה את המחיר אותו היה לשלם בשל מעשיה" כתבו חברי הוועדה בנימוקים להחלטה, "גם כאשר אנו באים ושוקלים את הפגיעה בציבור". עוד הוסיפו כי "מדובר בעבירה הכלכלית אולי החמורה ביותר שנעברה במדינת ישראל, שבעקבותיה קרס בנק, אבל יש מקום של ממש לראות את האסירה כמי ששילמה את המחיר אותו היה לשלם בשל מעשיה. אלון הייתה אסירה למופת במהלך כל שנותיה במאסר ולקחה חלק משמעותי בהליכי השיקום".

"אתי רק עכשיו מתחילה לעכל שאחרי 14 שנים ארוכות היא הופכת מאסירה לאישה משוחררת", אמרה היום פרקליטתה, עו"ד לימאי מור. "היא חוזרת לילדים שלה, למשפחה שלה, לדברים שהיו מאוד משמעותיים בשבילה. ראינו אותה עוברת הליכי טיפול משמעותיים, מביעה חרטה, לוקחת אחריות והגענו סוף סוף לרגע המיוחל".

בשנת 2002 נחשפה המעילה בבנק למסחר בע"מ, לאחר שעובדת הבנק, אתי אלון, שבמשך השנים קודמה לתפקיד של סגנית מנהלת מחלקת השקעות, מעלה בכספי הבנק בהיקפי ענק של בסך של 254,199,600 ש"ח בשנים 1997-2002, דבר שהביא לקריסת הבנק. במסגרת המעילה פתחה אלון בבנק 206 חשבונות פיקטיביים, בהם העמידה הלוואות גב אל גב ואת כספי ההלוואה משכה לרשותה. מ-202 חשבונות הבנק גנבה אלון ישירות כספים תוך שבירת פיקדונות הלקוחות ומשיכתם.

אלון, הורשעה בגניבה של יותר מרבע מיליארד שקלים מלקוחות של הבנק למסחר, ונדונה ל-17 שנות מאסר ולקנס של 5 מיליון ש"ח. בשעות הקרובות וועדת השיחרורים יקבלו החלטה לגבי הבקשות של השופט דן כהן ונשיא המדינה לשעבר משה קצב.
אתי אלון הבנק למסחר ועדת שחרורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד