כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חוק הספאם אושר: אלו הכללים החדשים, ומתי תוכלו לתבוע?

אמש אישרה הכנסת באופן סופי ומוחלט את חוק הספאם של מיקי רוזנטל, והחל מהיום תוכלו לתבוע את מי שבחר להטריד אתכם

חוק הספאם אושר: אלו הכללים החדשים, ומתי תוכלו לתבוע?
מכשיר כשר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בליל אמש (ד') בקריאה שניה ושלישית את התיקון ל'חוק הספאם' שיזם ח"כ מיקי רוזנטל, האוסר על כל גוף באשר הוא לשלוח מסרונים ושיחות מוקלטות ללא אישור.

• מה מותר ומה אסור?

- מסרונים (SMS) והודעות וואטס אפ - מוסד ללא כוונת רווח רשאי לשלוח הודעה ראשונית אחת ובה בקשה לצרף את הנמען לרשימת התפוצה. אם השיב הנמען בחיוב, ניתן יהיה לשלוח לו הודעות נוספות בהמשך, כאשר בכל הודעה תהיה אפשרות להסרה מידית מרשימת התפוצה. אם השיב בשלילה או לא השיב כלל, אסור לשלוח לו הודעה נוספת.

- שיחות מוקלטות: מוסד ללא כוונת רווח רשאי לפנות בשיחה מוקלטת ראשונית אחת כאשר בראשית השיחה יוצע לנמען לקבל שיחות מסוג זה. אם השיב בשלילה או לא השיב כלל, יאסר להוסיף ולפנות בשיחות מוקלטות.

- אי-מייל (דוא"ל): מוסד ללא כוונת רווח רשאי לשלוח הודעות אי-מייל בתנאי שבכל הודעה תהיה אפשרות ונוחה ומידית להסרה מרשימת התפוצה.

במקרה של הפרת כללים אלו, ניתן יהיה לתבוע סעד מבית המשפט על סכום של 1000 שקלים בגין כל הודעה, שיחה או אי מייל שנשלחו בניגוד לחוק ללא צורך בהוכחת נזק עד לסכום של 10,000 שקלים.

לדברי יוזם החוק ח"כ רוזנטל "הטלפון האישי שלנו אינו המרחב הציבורי. החדירה השיטתית לסלולרי שצמוד אלינו בכל דקה הפכה למכת מדינה בלתי נסבלת. המטרד הזה יפסק. מעתה, מי שיפיץ ספאם מבלי שקיבל אישור מפורש מאתנו, יסתכן בתביעה בגובה 1,000-10,000 שקלים מכל אחד מן הנמענים.

"אזרחי ישראל מוצפים בכל יום ב'ספאם' מחברות מסחריות, עמותות, גופי צדקה, קברי צדיקים ודומיהם. התיקון לחוק התקשורת משנת 2008 אסר על גופים מסחריים להטריד את הציבור והביא לירידה משמעותית בהטרדות מצדם. עם זאת, עד כה, לא הייתה דרך לפעול מול הגופים המוגדרים "ללא מטרות רווח". התיקון שאושר יכפיף גם גופים אלו לחוק וישלים את האיסור הגורף להטריד את הציבור בתפוצה המונית".
קבל רחל חוק הספאם מיקי רוזנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד