כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חזר לסורו: משוחרר עסקת שליט יואשם בטרור

תושב כפר דורא ששוחרר במסגרת עסקת שליט הפר את תנאי שחרורו ויידה בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

כוח גולני ומשטרתי עצרו באזור חברון פלסטיני ששוחרר בעסקת שליט, אשר יידה בקבוקי תבערה ואבנים למרות שהתחייב בשחרורו בעסקה לא לחזור לפעילות טרור.

בפעילות על בסיס מידע מודיעיני של שוטרי משטרת ישראל וחיילי חטיבת גולני, נעצר ביום שני האחרון לפנות בוקר תושב כפר דורא, בחשד למעורבותו ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון שפעלו בכפר.

החשוד הועבר לחקירה במשטרת מרחב חברון. בחקירתו הודה החשוד בעבירות המיוחסות לו ואף הפליל את חבריו שהשתתפו יחד איתו במעשים.

כזכור, משוחררי עסקת שליט התחייבו בעת שחרורם שלא לעסוק בפעילות חבלנית עויינת, ובמעשיו הפר החשוד תנאים אלה.

בימים הקרובים יוגש כנגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות הצבאית.

ההסכם לשחרור גלעד שליט, הוא עסקת חילופי שבויים בין ישראל לבין הארגון חמאס, שנחתמה באוקטובר 2011, ובמסגרתה שוחררו 1,027 אסירים ועצירים ביטחוניים שהיו כלואים בישראל תמורת שבוי צה"ל החייל גלעד שליט.

באסירים שהוסכם על שחרורם נכללו 280 מחבלים שנשפטו למאסרי עולם על תכנון וביצוע פיגועי טרור ורצח בישראל. ההסכם בא חמש שנים וארבעה חודשים לאחר שפעילי ארגון החמאס לקחו בשבי את גלעד שליט בפעולה מתוכננת היטב שבוצעה בצדו הישראלי של הגבול עם רצועת עזה.

העסקה, שהושגה בתיווכם של מתווכים גרמנים ומצריים, תואמה על ידי סוכן שירות הביון הפדרלי הגרמני גרהרד קונרד, ונחתמה במצרים ב-11 באוקטובר 2011. השלב הראשון של העסקה יצא לפועל ב-18 באוקטובר 2011, ובו העביר חמאס את גלעד שליט לשטח מצרים (ממנה הועבר לישראל) וישראל שחררה בתמורה 477 אסירים ביטחוניים. השלב השני של העסקה התקיים ב-18 בדצמבר 2011 ובמהלכו שוחררו 550 אסירים נוספים.
עסקת שליט חמאס טרור משוחרר מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד