י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אכזבה לקצב: נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם

נשיא המדינה לשעבר יישאר בכלא - אך יינתן לו אופק לשחרור אם ימשיך את הטיפול בבעיותיו

קצב. צילום: פלאש 90
קצב. צילום: פלאש 90

ועדת השחרורים של מערכת בתי המשפט החליטה לדחות את בקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור על תנאי.

לדעת חברי הוועדה לא הגיעה העת להורות על שחרורו של קצב ואין מקום לבטל את החלטתה הקודמת של הוועדה, אלא רק לשנותה במובן זה שיינתן אופק לקצב להשתחרר באם ימשיך בטיפול בבעיותיו השונות תוך כדי מאסרו, אותן בעיות אשר נזכרות בציטוטים שציטטה הוועדה מתוך חוות הדעת של רש"א, שלדעת חברי הוועדה הובילו אותו למעשים נשואי כתב האישום.

עוד הוסיפו כי מן הראוי שקצב ימשיך בהליך טיפולי תוך כדי מאסרו, ובאם יעשה כן, יוכל להתייצב לפני הוועדה בתוך 6 חודשים מהיום מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר. ראוי להדגיש כי אין המדובר בשיחות המתמקדות רק בתמיכה ועידוד ועוסקות בקשיי המאסר אלא כאלה המתמקדות בבעיותיו.

עו"ד ציון אמיר שמייצג את קצב אמר כי לפני שהדיון התחיל, "פתחתי את הדלת בחדר הסמוך איפה שהמתינו כולנו, בעקבות שיחת טלפון שנעשתה עם אחד מבני המשפחה ונאמר לנו שיש משדר מיוחד כעת בערוץ 1 או 10 ושם דווח שההחלטה היא לדחות את בקשת האסיר לקיצור העונש, ודעת מיעוט אחת שתומכת בשחרור ודעת רוב שלא".

לדבריו, "זה נראה מאוד מדויק, לכן אנו חושבים שאם הייתה הדלפה החוצה זו שערורייה שאין כדוגמתה. הדבר הזה צריך להיבדק ולהיבחן, אנו עדים למעשה קמפיין חסר תקדים שמשפיע ומכניס רוח רעה לתוך ההליכים המשפטיים מאז שזה התחיל בשנת 2006 ועד היום".

עוד הוסיף כי "גם בוועדה הזו אנו יודעים שעיתונאי התקשר לגב' עפרה פישר וגב' פישר אישרה זאת בדיון הראשון. נעשו ניסיונות בלתי פוסקים להשפיע על ההחלטות, באמצעים חמורים. הדברים שנשמעים הם קשים מאוד, שעיתונאי מרשה לעצמו להתקשר לחברי הועדה, זה דבר חמור מאוד. חמור מאוד שחברת הכנסת גלאון שלחה לחברי הועדה מכתב. אני אומר את הדברים הללו לאחר שההחלטה כבר ניתנה, אני כבר מזועזע".

בהתייחס להחלטה אמר "אנו חולקים על ההחלטה, כשאנחנו גם ערים לכך שאתם תחת מתקפה של קמפיין אכזרי, וכאשר מצטטים לי לפני שעה קלה את ההחלטה שלכם שהייתה דעת מיעוט, זה פרט מוכמן. הציעו לי לאחר ארבע וחצי שנים קורס למכחישים, לא אמרתם מילה על זה שד"ר בירגר אמר שהוא לא מסוכן".

עוד על הפרק: אתי אלון, דן כהן והרב פינטו
הועדה של השב"ס התכנסה היום (ה') כדי לדון בבקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם, זאת לאחר שבקשתו של הנשיא לשעבר נדחתה לפני כארבעה חודשים וחצי. הוועדה צפויה גם לדון בבקשתו של השופט לשעבר דן כהן. מראש הייתה הוועדה אמורה לדון אף בעניינו של הרב יאשיהו פינטו, אך דיון זה נדחה לעוד כחודש וחצי. בנוסף, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בצהרים החליטה הועדה לקבל את בקשתה של אתי אלון ולשחרר אותה לאחר 14.5 שנות מאסר.

הפרקליטות התנגדה לשחרורו של נשיא המדינה לשעבר. לפי הפרקליטות, קצב לא הודה בעבירות בהן הורשע, ואף לא עבר הליך שיקומי. הזכות לשחרור מוקדם אינה אוטומטית סוברים בפרקליטות, אלא שמורה לאסיר שהוכיח כי הוא ראוי לקיצור הזה.

בגלל הסיבות הללו דחתה הוועדה לפני כארבעה חודשים את בקשתו של הנשיא לשעבר. קצב ערער על ההחלטה בבית המשפט וגרר דיון משפטי אודות תכנית השיקום לה הוא זקוק. בכוונתו של קצב לערער שוב על הדחיה היום.

פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר אמר לקראת הדיון היום כי "אנחנו נמצאים שנים רבות לאחר פרוץ הפרשה, לכל אדם יש זכות לשים מאחורי גבו דברים שהתרחשו בעבר. משה קצב ובני משפחתו נמצאים בדיוק 10 שנים מתחילת הפרשה והוא ישב שנים אחדות בכלא. הגיע הזמן והוא ועוד הרבה אנשים אחרים מקווים שהוועדה תשים סוף ותאפשר לקצב ומשפחתו ולאמו בת ה-87 לזכות לראות את בנה מחוץ לבית הכלא בערוב ימיה".
משה קצב וועדת השחרורים נשיא המדינה קיצור עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד