כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת 'האב התוקף': בית המשפט הסכים לבחון חלופת מעצר

שבוע לאחר הגשת כתב אישום נגד 'האב התוקף' - אב ל-11 החשוד בתקיפת שתיים מבנותיו, בית המשפט קיבל את עמדת פרקליטו ואישר את שליחתו לתסקיר של שירות המבחן על מנת לבחון חלופת מעצר

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90) צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לאחר הגשת כתב אישום נגד 'האב התוקף', בית המשפט קיבל את עמדת פרקליטו ואישר את שליחתו לתסקיר של שירות המבחן על מנת לבחון חלופת מעצר.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נעצר לפני שלושה שבועות, אב חרדי בשנות ה-50 לחייו, בחשד כי לאורך שנים ביצע עבירות חמורות בשתיים מבנותיו. לפני כשבועיים עם הגשת כתב האישום נגדו, הותרה הפרשה לפרסום ומעצרו הוארך עד להחלטה אחרת. הפרשה הסתעפה, כפי שדווח השבוע ב'בחדרי חרדים' עת נעצרה המטפלת שרי גנזלר בחשד לסחיטה ושיבוש.

מדובר באדם ממשפחה מיוחסת בציבור החרדי, אך שמו אסור בפרסום כיוון שהנפגעות קטינות, אולם מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' לפני מספר שבועות הביא לכתיבת מאמר מיוחד באתר.

עם הגשת כתב האישום על ידי הפרקליטות הוגשה בקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, אך בית המשפט טרם נעתר לבקשה והאריך את מעצרו עד להחלטה אחרת. תחילה, סירב בית המשפט לערוך תסקיר של שירות המבחן. בדיון שנערך היום (חמישי) בבית משפט המחוזי בירושלים ביקש פרקליטו של האב, עו"ד יהודה פריד, לבחון חלופת מעצר והשופט ארנון דראל אישר זאת למרות התנגדות פרקליטות מחוז ירושלים.

"הדיון התנהל על עוצמת הראיות נגד מרשי, טענתי כי יש בהם כרסום" אומר עו"ד יהודה פריד ל'בחדרי', כאשר הכוונה ככל הנראה למעורבות של ה"מטפלת" שעל פי החשד סחטה את בני המשפחה, איימה עליהם ושיבשה הליכים. כזכור, בערוץ 2 הובא השבוע ראיון בו אשת הנאשם הגנה חלקית על בעלה, וטענה כי המטפלת שנכנסה אל הסיפור היא זו שסיבכה את הפרשה.

עו"ד רבקה שורץ שמייצגת את הנפגעות במסגרת ארגון "מן המיצר" עושה סדר בפרשה ובשיחה עם ל'בחדרי' מחלקת בין מעורבות המטפלת לעצם החשדות נגד האב. "מקרה המטפלת נבחן למיטב ידיעתי לגופו על ידי הרשויות. אך אין בין מעורבות זו לבין עוצמת הראיות בפרשה המזעזעת, דבר".

היא מסבירה גם למה. "הפגיעה בבנות, נעשתה שנים ארוכות טרם נכנסה המטפלת לסיפור, הראיות במלוא עוצמתן קיימות ומוכחות עוד לפני שפנתה המשפחה אל המטפלת, כך שכל ניסיון לעשות שימוש במעורבות המטפלת לטובת הנאשם, מגוחך".

לדברי עו"ד שורץ, "מעורבותה תוכל בהחלט להשפיע דווקא לרעה בסיפור המרכזי של החשדות נגד הנאשם, היא בוודאי גם השפיעה לרעה על המתלוננות והזיקה לנפשן ולמהלך חקירה תקין. מעבר לזה, להתלות במי שהזיקה למתלוננות, מי שטיפלה בנאשם, מי שנמנעה מלדווח למרות שידעה על מעשיו, להתלות בה כעת על מנת שתציל את הנאשם מעונש, זה ניסיון לאחוז בחבל בשני קצותיו. אני מקווה שהשופטים ידעו לא ליפול למלכודת הזו".

כפי שפורסם בהרחבה ב'בחדרי', בסוף השבוע שעבר ובתחילת השבוע נחקרה באזהרה שרי גנזלר שהעניקה שירותי ייעוץ למשפחה. על פי החשד, למרות שידעה על פרשת התקיפה לא דיווחה על כך למשטרה או לרשויות ובנוסף היא חשודה בשיבוש הליכים, בקבלת דבר במרמה ובסחיטה באיומים כי באם לא ישלמו לה היא תפרסם את המקרה ברבים.

כאמור, מעצרו של האב התוקף הוארך על ידי בית המשפט עד להחלטה אחרת. בתום התסקיר של שירות המבחן, ייערך דיון נוסף בעוד למעלה מחודש, ב-7 לספטמבר, בו בית המשפט יבחן האם יש מקום לשחרר את הנאשם לחלופת מעצר.

מחקירת המשטרה עלה כי אבי המשפחה, פגע בבתו הגדולה מאז הייתה בת שבע ועד שעזבה את בית המשפחה בגיל 17. מאז שעזבה את בית המשפחה החל האב לפגוע באחותה הקטנה שהייתה אז כבת 11, ועד לחשיפת הפרשה לפני כחודש וחצי.

המקרה נחשף כשהבת הגדולה גילתה שהאב ממשיך בפגיעותיו גם כלפי אחותה הקטנה, וסיפרה זאת בפני קרובי המשפחה. המשטרה כאמור פתחה בחקירה שלוותה ע"י גורמי הרווחה, בתאריך 14.7.16 עצרה את החשוד והוא הובא לחקירה במרחב ציון. במסגרת החקירה נבדק, בין היתר, חשד כי אחיות נוספות נפגעו על ידי החשוד, אך בשלב זה לא נמצאו ראיות לגבי מקרים נוספים.
האב התוקף חלופת מעצר יהודה פריד שרי גנזלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד