כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קידוש ה': שחקן ויתר על התהילה בשביל השבת

יאיר אזולאי, שחקנה בן ה-39 של קבוצת "הפועל אשקלון" שעלתה השנה לליגת העל, הצליח לגרום לקידוש ה' עצום לאחר שהחליט לוותר על התהילה והפרסום ולהישאר בליגה הלאומית. הסיבה: שמירת שבת

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)

בגיל 39, גיל מבוגר מאוד לשחקני כדורגל, יאיר אזולאי, שחקנה של "הפועל אשקלון", החליט לוותר על התהילה והפרסום והכל בשביל שמירת השבת.

אזולאי עלה העונה עם קבוצתו מהליגה השנייה בישראל - הליגה הלאומית, אל הליגה הראשונה - ליגת העל. אלא שהמשחקים בליגת העל משוחקים בשבת, בעוד המשחקים בליגה הלאומית משוחקים בימי שישי ושני.

כאמור, בגלל הפגיעה בשמירת השבת, הוא החליט להישאר בליגה הלאומית. בדברים שכתב עם ההחלטה להישאר בליגה הלאומית כתב אזואלי: "אני כותב את הדברים הבאים בגרון חנוק, הפועל אשקלון הייתה עבורי בית חם, וזו לא קלישאה, המועדון, הצוות הניהולי, השחקנים, כולם הפכו עבורי למשפחה חמה ואוהבת. כעת, כשהבנתי שנושא השבת מעיק עליי, הבנתי שאני לא יכול ליהנות במקסימום מעיסוקי. אז נותרה לי ברירה אחת וכעת אני מרגיש צורך להיפרד".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" סיפר אזולאי על הניסיון הגדול ועל התגובה של משפחתו. "אני הייתי אמור להיות השחקן הכי מבוגר בליגת העל. זה שיא נחמד כזה. לא פרשתי מכדורגל, אני עדיין משחק כדורגל מקצועני".

לדבריו, "יש הרבה שחקנים שהיו שמחים לא לשחק בשבת, גם בקבוצות הבכירות - הפועל באר שבע, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים. בליגה הלאומית רוב השחקנים לא רוצים לשחק בשבת ויש שעברו גם לליגות נמוכות יותר".

אזולאי מוסיף ואומר כי מדובר בניסיון לא פשוט: "לא היה לי פשוט בכלל ל'בל את ההחלטה. מי שמכיר אותי יכול להעיד עליי, גם הקב"ה יכול להעיד עליי, התשוקה והאהבה שלי למשחק הזה היא גדולה מאוד, ולכן הניסיון הוא גדול.

"אם אסתכל רק על הפרסום והכבוד, והייתי מקבל השנה הרבה כבוד אם הייתי עולה לליגת העל - כל משחק טוב שלי היה תופס כותרות - התהלילה, הפרסום. זה ניסיון גדול. גם אם המשחקים לא היו בשבת הייתי צריך ללכת למלונות בשביל לא לחלל שבת, זה אומר להשאיר את אשתי והילדים בבית, אז כל השבוע אתה עובד קשה ובשבת אתה לא עם המשפחה אז איפה העונג שבת?".

אם לא הייתה לי אופציה אחרת הייתי עושה שאלת רב, אבל ברגע שיש לי אופציה להמשיך לשחק כדורגל ועדיין לשמור על השבת אז אני צריך לקבל את ההחלטה הנכונה".

בנוגע לתגובה של רעייתו והילדים להחלטה הוא אומר: "אני, אשתי והילדים רצינו שהקריירה תסתיים בליגת העל, אבל אשתי קיבלה את זה ואמרה לי לעשות מה שעושה לי טוב. המשפחה המורחבת תומכת לחלוטין בהחלטה שלי".

"אני מקווה שההחלטה שלי תתן כוח לשחקנים נוספים לעשות את הצעד הזה ושזה יעשה קידוש ה' גדול. גם השחקן ניר נחום שהיה איתנו בקבוצה החליט לוותר בגלל השבת ולא עלה עם הקבוצה לליגת העל.

"אני כבר 7 שנים עושה מאמצים גדולים שלא לחלל שבת, עושה השתדלות גדולה. זה ממש לא קל לוותר על זה. כל שחקן חולם לשחק מול עשרות אלפי אוהדים, בשביל זה אנחנו משחקים".

לסיום הוא אומר: "התקשורת מפרגנת לי מאוד, כיבדו את זה. הלוואי שאתן כוח לשחקנים נוספים".
יאיר אזולאי כדורגל שמירת שבת ליגת העל הליגה הלאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד