י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': צה"ל בוחן מחדש את גיוס תלמידי חו"ל

לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" בנוגע למצוקתם של תלמידי הישיבות מחו"ל, שלא יכולים לקבל פטור "תורתו אומנותו", בצה"ל מגיבים ואומרים כי יבחנו את הנושא מחדש: "המכתב מעלה שאלות כבדות משקל של התנהלות ומדיניות מערך הגיוס"

אילוסטרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)
אילוסטרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)

שר הביטחון הודיע כי ישקול מחדש את נושא קבלת הפטור "תורתו אומנותו" עבור תלמידי הישיבות מחו"ל, זאת בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים".

כזכור, לפני מספר חודשים דווח לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי ארגון 'קיצור דרך בישראל', בראשותו של זאב זר, חשף כי כתוצאה מנהלים שנקבעו על ידי צה"ל כלפי בחורי ישיבות אזרחי ישראל במעמד "יליד חו"ל", "בני מהגרים" ו"תושבי חוץ", בני הישיבות הללו יחויבו בגיוס לצה"ל אם ישהו בארץ יותר מארבע שנים, זאת מכיוון שהנוהל אותו קבעו גורמים בצה"ל מאפשר לבני הישיבות הללו שהייה בת ארבע שנים בלבד בארץ לצורך לימודים כסטודנט, ולמרות שהינם אזרחי ישראל - הקביעה כי בני ישיבות שתורתם אומנותם לא מחויבים בגיוס, לא חלה עליהם.

כפי שנחשף ב'בחדרי', ב'קיצור דרך בישראל' פנו אל משרד הבטחון בדרישה לשנות את הנהלים המשובשים כדבריהם, ולאפשר לבני הישיבות להנות מעמדם החוקי בישראל וללמוד בישיבות בארץ תחת הפטור הניתן למי שתורתו אומנותו.

כאמור, בעקבות הפרסום, בצה"ל החליטו לבחון מחדש את הנוהל. בתשובת משרד הביטחון, עליה חתום סא"ל נועם ארבלי, עוזר ראש מטה שר הביטחון, נכתב: "בהמשך לפנייתכם אל שר הביטחון בנדון 'הצעת תקנות שירות ובטחון לדחיית שירות לתלמידי ישיבות במעמד 'עולה', 'תושב חוזר' ו'בן מהגרים', הריני להשיבך כדלקמן; המכתב מעלה שאלות כבדות משקל של התנהלות ומדיניות של מערך הגיוס כלפי העולים החדשים והמהגרים. הפניה הופנתה לאכ"א לקבל תשובות לסוגיות שעלו במכתב".

זאב זר, יו"ר הארגון, אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "הגיבוי שקיבלנו כעת משר הביטחון שפנה לאכ"א כדי לספק תשובות או שינוי נהלים ראוי לכל שבח. בידינו מאגר אדיר של פניות יומיות מצד האוכלוסיות השונות המגיעים לארץ כל אחד מסיבותיו, המגלות תמונה לא נעימה ביחס לטיפול בהם בארץ.

לדבריו, "חבל שכשמדינת ישראל משקיעה משאבים עצומים וכספים למכביר בעידוד עלייה מחו"ל, היא מזניחה אוכלוסייה ענקית המתגוררת בארץ בעלת פוטנציאל לעלייה ומקשה עליהם בבירוקרטיות ונהלים ללא תשומת לב ראויה. הטיפול מול משרד הביטחון היא סנונית ראשונה למהלכים גדולים נוספים שנבצע לטובת האוכלוסייה מחו"ל שגרה בישראל".



משרד הביטחון תלמידי חול גיוס חרדים תלמידי ישיבות זאב זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד