כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לאחר דחיית החנינה: עתירה נגד הרב פינטו

יממה לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין דחה את בקשת החנינה של הרב יאשיהו פינטו, שהוגשה עקב מצבו הבריאותי הרעוע, התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה בבקשת צו על תנאי, למיצוי הליכי החקירה כנגד ניצב מנשה ארביב והרב פינטו

הרב פינטו בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב פינטו בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין דחה את בקשת החנינה של הרב יאשיהו פינטו, שהוגשה עקב מצבו הבריאותי הרעוע - התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה בבקשת צו על תנאי, למיצוי הליכי החקירה כנגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב.

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (חמישי) לבג"צ כנגד פרקליט המדינה שי ניצן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הרב יאשיהו פינטו, ניצב (בדימוס) מנשה ארביב ווועדת השחרורים בבקשה למתן צווים על תנאי למיצוי הליכי החקירה של מנשה ארביב, וצוו ביניים למניעת שחרורו או קיצור עונשו של הרב פינטו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, התנועה מבקשת מתן צו על תנאי אשר יורה לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, למצות הליכי חקירה נגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב טרם שחרורו של הרב יאשיהו פינטו מבית הסוהר.

כמו כן, מבקשת התנועה מבית המשפט צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות המדינה וליועמ"ש למצות את הליכי החקירה נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב וכנגד כל גורם אחר אשר כנגדו הציג הרב יאשיהו פינטו לגורמי אכיפת החוק ראיות לפלילים, טרם שחרורו של פינטו מבית הסוהר. זאת בשל החשש כי לא ניתן יהיה למצות ולהשלים הליכי חקירה אלו לאחר שחרורו נוכח הפגיעה הקשה באינטרס הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור ברשויות. זאת כאשר בהתמהמהות שעתידה להביא לסיכול הליכי מיצוי הדין ונוכח הסדר הטיעון המקל שנערך עם הרב פינטו.

התנועה מבקשת גם מבית המשפט להוציא צו ביניים המורה ליועמ"ש, פרקליטות וועדת השחרורים להימנע משחרורו ו/או קיצור ענשו של הרב פינטו ולפעול לשם הגבלת יציאתו את הארץ – עד אשר ימוצו כל הליכי החקירה, חיקורי הדין וגביית עדויות הנוגעות לחשדות העומדים כלפי המשיב ניצב (בדימוס) ארביב עד להכרעה בעתירה.

העתירה אשר הוגשה היום בבית המשפט העליון עוסקת בהתנהלות רשויות אכיפת החוק הבכירות ביותר במדינת ישראל, אשר על אף התחייבותן בפני הציבור ובפני בית המשפט, ועל אף שחתמו על הסכם עד מדינה עמוס קשיים ותוך ויתור על השמירה על האינטרס הציבורי, "ממסמסים" את חובתם כלפי הציבור ונמנעים מלמצות את הליך החקירה עליו התחייבו.

התעלמות זו ממילוי חובתם, מעבר לפגיעה האנושה שהיא פוגעת באינטרס הציבורי – אותו אינטרס שבשמו יצאו אותם משיבים לקרב ההגנה על ההסכם שחתמו – פוגעת פגיעה אנושה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, השוויון בפני החוק ובתכליות ההליך הפלילי. היא מהווה חריגה בוטה מסמכות המשיבים שבחובה, עד כדי מעילה בשליחותם, ובוודאי שאינה סבירה באופן קיצוני.

התעלמות זו מעלה שאלות קשות ביותר לעניין המצג שהוצג בפני בית המשפט אך לפני כשנה ומציגה באור שלילי את התחייבות המשיבים ואת נכונותם לוותר ללא כל תמורה, כך מסתבר, על מיצוי ההליך הפלילי מול אדם אשר השחית ושיחת חלקות טובות רבות בתוך משטרת ישראל, בפרשה אשר היקף מימדיה אינו ידוע במלואו עד עצם היום הזה.

הרב יאשיהו פינטו, הורשע ב-14 באפריל 2015 בעסקת טיעון בו הודה במתן והצעת שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה שהיה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ובשיבוש הליכי משפט. נגזרו עליו שנת מאסר בפועל, שתי שנות מאסר על תנאי וקנס של מיליון ש"ח. בינואר השנה דחה בית המשפט העליון את בקשתו להמיר את המאסר בעבודות שירות, ובחודש פברואר החל הרב לרצות את עונשו בבית המעצר ניצן.
הרב יאשיהו פינטו מנשה ארביב וועדת השחרורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד