י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קרב הענקים החל: פייסבוק נגד גוגל

לראשונה מאז שנוסדה, מסתמן איום אמיתי על ענקית התוכנה גוגל • פייסבוק משנה את אופיה ומשיקה דואר חינמי המכיל עוד רכיבי תקשורת • גם לחברות הסלולר יש מה לדאוג

קרב הענקים החל: פייסבוק נגד גוגל

ענקית התוכנה פייסבוק, שלה כ-350 מיליון משתמשים, משיקה שירות חדש שכולל שירות דואר אלקטרוני.

כדי לחשוף את השירות ערך מארק צוקרברג, מייסד החברה, מסיבות עיתונאים מול מצלמות, שהעבירו שידור חי באינטרנט ליותר מ-34 אלף צופים.

"זה לא רק אימייל. זו התקשורת של הדור הבא", אמר צוקרברג על המערכת, שעומדת לשלב דואר אלקטרוני עם הודעות סמס, מסרים במסנג'ר והודעות בפייסבוק.

השקת השירות תתבצע באופן הדרגתי, במהלך החודשים הקרובים. מי שיהיה מעוניין בשירות יקבל סיומת של facebook.com, ואילו עובדי החברה יעברו לסיומת fb.com.

למעשה, רכישת הדומיין היא שכבר העלתה השערה כבר לפני זמן רב שהחברה זקוקה לכתובת נפרדת לדואר אלקטרוני של משתמשיה. ההשערה התגלתה כנכונה.

"שלושה מאפיינים עיקריים יהיו למוצר המסרים שלנו", הסביר צוקרברג. "יהיו מסרים אחידים בכל אמצעי התקשורת והם יהיו ניתנים לשילוב גם ברשתות אחרות. הדבר השני הוא, שהמערכת תדע לאחד את כל השיחות עם אותו אדם ברצף אחד - סמסים, מסרים במסנג'ר, אימייל, פייסבוק. כך גם תהיה מעין תיבת דואר חברתית, שתבצע סינון המבוסס על רשימת חברים. אחת הבעיות הקשות באימייל כיום היא כמות דואר הזבל, אך במערכת החדשה שתי תיבות דואר: אחת שתכלול דברים מאנשים מוכרים, והשנייה שתכלול דואר אלקטרוני שעובר סינון לדואר זבל, אך כולל את כל יתר הדואר האלקטרוני".

השירות החדש לא רק מאיים על גוגל, כי אם גם על חברות סלולר, שעשויות לאבד תעבורה של תקשורת לטובת השירות החדש של פייסבוק.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד