י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השר לוין לחרדים: אתם נותנים ליאיר לפיד שלושים מנדטים

דו שיח בין בכירי שרי הממשלה חושף את החשש האמיתי של הליכוד סביב "חוק השבת" - הצלחתו העתידית של יאיר לפיד בבחירות הבאות, כשיציג את הממשלה ככזו שפוגעת בחילונים • אבל החרדים? לא מתרגשים בכלל: "נביא גם אנחנו שלושים"

יריב לוין ואריה דרעי, צילום: יעקב כהן, פלאש90
יריב לוין ואריה דרעי, צילום: יעקב כהן, פלאש90

בליכוד חוששים ומזהירים את החרדים כי הם עלולים להעניק 30 מנדטים למפלגת "יש עתיד" בבחירות הקרובות, אם תתקבל החלטה לסגור חנויות בשבת, אך החרדים לא מוותרים על הדרישה - כך מפרסם הבוקר (ו') הפרשן הפוליטי זאב קם.

לפי הדיווח של קם, בדיון שנערך בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה ביום ראשון ועסק בפתיחת עסקים בשבת ובהעברת סמכויות אכיפת השבת לידי שר הפנים אריה דרעי, פנה השר יריב לוין באזהרה לראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני ואמר כי "אתם נותנים ללפיד 30 מנדטים אם נסגור מרכולים בשבת. יגידו שזו ממשלה חרדית קיצונית".

לוין הוסיף ואמר לחרדים כי - "יגידו שאתם פוגעים בחילונים. נמצא את עצמינו עם קואליציה כמו בקדנציה הקודמת. אסור לתת נשק לצד השני". לדברי קם, החרדים מצידם לא השתכנעו והשיבו כי: "יהיו גם 30 מנדטים למפלגות החרדיות".

כזכור, בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה ביום ראשון השבוע דנו על החזרת הסמכויות בנושא אכיפת סגירת המרכולים בשבת לידי שר הפנים אריה דרעי, זאת בהמשך לפגישת הנציגים החרדים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שם עלתה ההצעה באופן רציני.
יריב לוין יאיר לפיד חוק השבת פתיחת מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד