י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל 'מויפת': חסידי הרב ברלנד שבו לישראל

יהודי אמיד שקיבל את ברכתו של הרב ביוהנסבורג, תרם כרטיסי לטיסה לעשרות מחסידי 'שובו בנים' שנותרו בדרום אפריקה בלי יכולת כלכלית לחזור לישראל

הרב בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

אחרוני תלמידיו וחסידיו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד ששהו עימו בעת שהיה עצור ביוהנסבורג - חזרו הלילה לישראל בטיסה מדרום אפריקה.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', אותם עשרות החסידים שחזרו הלילה בטיסה מדרום אפריקה לישראל, היו ללא יכולת כלכלית לממן כרטיס טיסה חזרה. מה שמנע מהם את החזרה יחד עם רבם כאשר הוסגר לישראל. לבסוף, יהודי אמיד מיוהנסבורג מימן כרטיסי טיסה לישראל לכלל חסידיו של הרב ברלנד שנותרו במדינה.

נתן, אחד מאלו שפעלו לסייע להחזרת החסידים לארץ, מספר ל'בחדרי חרדים': "יהודי אמיד מיוהנסבורג שנכנס לקבל את ברכת הרב ברלנד לישועה פרטית לפני כמה חודשים כשהרב עוד שהה במקום, נושע לפני כשבוע וענייניו הפרטיים הסתדרו בעקבות הברכה שקיבל מהרב ברלנד. אותו יהודי החליט שהוא רוצה להכיר טובה לרב, הוא שלח שאלה דרך גבאיו של הרב בישראל 'איך להכיר טובה', והרב השיב לו שיממן כרטיסי טיסה לישראל לחסידים שעדיין תקועים ביוהנסבורג, ואכן אותו יהודי שנכסיו מרובים מימן להם כרטיסי טיסה לישראל". לדבריו, עכשיו מדובר בסגירת מעגל, בכך שכל קהילת שובו בנים מתאחדת שוב בירושלים.

עוד מספר נתן ל'בחדרי חרדים': "מדובר בחסידים ששהו רבות מחוץ לכלא כשהרב היה ביוהנסבורג. הלכו עם הרב לכל פינה שהיה ועזרו לו בכל. כמובן שהיה קשה להם להמשיך לשהות ביוהנסבורג כשהם יודעים שהרב נמצא בישראל, ועוד יותר היה קשה להם שהם לא יכולים להצטרף לעצרות התפילה והמחאה בארץ מחוץ לבתי המשפט, אבל הם קיימו ביוהנסבורג בכל השבועיים הללו בהם הרב בארץ - עצרות תפילה להצלחתו של הרב".

לסיום הוא מסכם, "לא היה קל לחסידים הללו לשמוע שמאריכים את מעצרו של הרב שוב ושוב, אך הם התנחמו בכך שמדובר במעצרים מקוצרים ורואים אור בקצה המנהרה, והם הזדרזו לחזור לארץ לקראת שחרורו הצפוי ככל הנראה של הרב למעצר בית בשבוע הקרוב - כשיוגש תסקיר המבחן".

הרב אליעזר ברלנד תלמידים יוהנסבורג ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד