ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המשותף בין הרב ברלנד והמלמדים המתעללים

עוד בלייבל'ה: מי המקורב של ליצמן שהסתופף דוקא עם פרוש, הקשר הבלתי צפוי בין בעלזא למחנובקא, והחרדים שיצאו לסיבוב עם יונה יהב • וגם: מי טוען שאין כסף בתקשורת? • איזה ידוענים צמחו ב'אור אלחנן'? • ולמה פינת המזל טוב שונה השבוע?

המשותף בין הרב ברלנד והמלמדים המתעללים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את מדור תשעת הימים פותח לייבל'ה בפינת אבל מיוחדת על ראש ישיבת 'אור אלחנן' ורבם של העסקנים, האסטרטגים והצלמים החרדים, הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל. במסע ההלוויה ההמוני שנערך ביום רביעי בירושלים, צפה לייבל'ה ביועצו של ראש העיר אברמי קרויזר נושא את המיטה יחד עם העסקן ובוגר 'איחוד הצלה' שרגא הופמן.



ובעוד לייבל'ה מלווה בדמעותיו את המסע הקודר, נאלצו כמה מתלמידי ראש הישיבה לעסוק בתיעוד ההלוויה, שכן בין הצלמים שלמדו ב'אור אלחנן' ניתן למנות את צלם אתר הבית קובי הר צבי, צלם אתר הבית לשעבר יעקב נחומי, אלי קובין וקובי כץ.

מילא זה, מי שעוד נאלץ לעסוק ולסייע בארגון ההלוויה לפני שיוכל להתאבל על מורו ורבו, הוא סגן ראש העיר ירושלים מטעם ש"ס צביקה כהן, שאף הנפיק מודעת אבל מטעם הסיעה ותועד כשהוא מבכה תמרורים.



ואפרופו צביקה, האיש והעשייה שלא נח לרגע, אברהם בצלאל הרל"ש היוצא, מנצל את הזמן עד הג'וב הבא והוא נצפה שקוע בלימוד כאחד האברכים עם גמרת שוטנשטיין. נתי שלם צילם ותיעד.



ואם כבר עסקנו בש"סניקים של כיכר ספרא, אזי חבר מועצת העיר ירושלים אשר מישאלי נצפה השבוע בשוק מחנה יהודה עם יו"ר ועדת תכנון ובנייה מאיר תורג'מן.



ואפרופו ועדת תכנון ובנייה, השבוע חגגו שם בהפתעה יום הולדת לאחד האנשים החזקים בכיכר, יהודה ארנד, לרגל היותו בן 31 שנים. עוגה גדולה הובאה לישיבה והחברים צהלו.



ומלבד מישאלי ותורג'מן, מי שעוד תועד בשוק מחנה יהודה הוא סגן האלוף לשעבר הרב רמי רם ראב"ד, כשהוא מתפנק בקניות לכבוד שבת.



ומירושלים לחיפה, בה נמשך קרב האיתנים בין הסגן בתיאוריה מיכי אלפר לראש העיר בתואר יונה יהב, אדהכי והכי, תיעד לייבל'ה את יהב באוטובוס חיפאי עם שר הדתות דוד אזולאי, הנציג החרדי המקורב אריה בליטנטל מאגודת ישראל ושי בלומנטל מהבית היהודי‏, כשהם עורכים סיור משותף בעיר האדומה.

פינת הכנסת
וקצת לזירה הארצית: לאחר שאושר חוק הליבה, וקצת לפני שיצא למלחמה מול יוניליוור והקורנפלקס, מצא שר הבריאות יעקב ליצמן זמן להגיע לנתניה לבקר את החולים בלניאדו. בין היתר נפגש השר עם נזר העסקנים לבית צאנז ממלא מקום ראשת העיר בנתניה שמעון שר.



ומי שחתום על ההישג הגדול של חוק הליבה, מאיר פרוש, סיים את תפקידו הלילי בכנסת כסגן שר החינוך ומציג החוק, וזכה לטרמפ מידיו של הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' עקיבא ווייס, שהכנסת היא הבית השני שלו לאחרונה. לייבל'ה מבין ששניאור היה טרוד באותו זמן בתמלול הנאום הבריסקאי של סגן השר. ומי שעוד 'תפס טרמפ' על ווייס הוא מוטי בבצ'יק, האיש החזק של ליצמן. עקיבא לא פספס את ההזדמנות וביצע כמובן סלפי עם השניים.



ובעוד אבי השבט עסוק בחוק הליבה, התמקדו שאר בני משפחת פרוש ביריד הספרים של 'המבשר' שנערך השבוע. כך, מצא לייבל'ה את ראש העיר אלעד ישראל פרוש, מארח את הח"כ ש'במקום אביו' יעקב אשר ואת יו"ר המחלקה המוניציפאלית של 'דגל התורה' מנחם שפירא, וממליץ להם על ספרות תורנית איכותית.



ועוד באותו יריד ספרים, נצפה בין היתר חה"כ אייכלר מבעלזא, מקבל סקירה מקצועית דוקא מנכד הנגיד ממכנובקא בעלזא. לייבל'ה ממליץ לאייכלר להתחיל לעבוד על הדפסת אסופה ממאמריו הבולטים, ויש לו אפילו שם מומלץ באווירת ימי החורבן – 'תשתפכנה אבני קודש'.

פינת התקשורת
כפי שלייבל'ה דיווח בשבוע שעבר, העיתונאי המוכשר של 'ידיעות' אלי ג'אן, כתב קרית מלאכי, שדרות, אשדוד (מגזר חרדי) ומספר מועצות אזוריות בדרום, פרש מתפקידו לטובת תפקיד יועץ תקשורת בחברת גל תקשורת. השבוע הוא כבר נמרח על השער של ידיעות הדרום, פרש את ה'אני מאמין' שלו והגיע למסקנה שלייבל'ה יודע מזמן - אין כסף בתקשורת, אלא שמתברר שמדובר בשער פיקטיבי, שניתן לג'אן כמתנת פרישה. את מקומו של ג'אן תפסו חן גרינברג שיסקר את שדרות ועוטף עזה וענבל לוי שתסקר את קריית מלאכי ומועצות בסביבה. לייבל'ה מאחל הצלחה רבה.



כוכב חדש במשפחת מאיר: אח של ידידיה מאיר, ישראל מאיר, החל לכתוב מהשבוע האחרון טור שבועי בעיתון 'כל ישראל', ובכך הוא מצטרף לשרשרת האחים, רפאל מאיר מהטכנולוגיה, ידידיה מבשבע, יצחק מאיר החזן ועוד.

המגזר הדתי לאומי סוער, הכתב הפוליטי של 'גלי ישראל' יוסי בן עטר, שהמציא את ז'אנר הפרשנות הפוליטית הפנים מגזרית בקרב הכיפות הסרוגות, פרסם טור תוקפני על התנהלות הבית היהודי בעימות מול הליכוד באתר ערוץ 7 ביום רביעי בערב. בצמרת הבית היהודי לא אהבו את הסיפור ואיכשהו, באופן מפתיע, הוסר הטור בשעות הקטנות של הלילה. בנט ושקד חשבו שהשיגו שקט, אבל למחרת בצהריים נאלצו להתמודד עם העובדה שהטור פורסם בכותרת ראשית באתר 'סרוגים', והוצף על ידי עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון בחשבון הפייסבוק הפופולארי שלו. שנאמר, לפעמים עדיף לבלוע צפרדע מאשר להתמודד עם עדר שלם.

מן הגורן ומן היקב
בליל שישי האחרון התקבצו להם כמידי שבוע במסעדת שלייקעס חובבי צ'ולנט פרווה למיניהם, והופתעו על ידי הזמר קובי ברומר שערך שידור חי בפייסבוק מהמעמד המרומם, וראיין בין השאר את מיילך זילברשלג מהתאגיד 'כאן' המצוי בשלבי הקמה מתקדמים.



כל המי ומי הגיעו השבת לבית הכנסת של ראדזין ברחוב אהרונסון בבני ברק. הסיבה: קידושא רבא מפנק של אבי הבת הרב יעקב יהושע גרוסברד, מי שידו לא זזה מידו של הגרב"מ אזרחי, ואף קיבל את כל האורחים בסבר פנים יפות ודאג לכל מחסורם.

ובמודיעין עילית שמחה כפולה - מנכ"ל מוסדות ברסלב בעיר הרב צבי פסח פרנק חגג את הולדת השלישיה, תחילה בליל שבת בשלום זכר לבן, ובבוקר בקידושים לרגל הולדת הבנות. כולם כולם הגיעו לאחל מזל טוב למנכ"ל המסור והנרגש.

ובאותה עיר חגגו בשבת בר מצווה לבנו של ישראל ברלין, מנכ"ל ישיבת קול תורה. תושבי העיר הגיעו לבית הכנסת המפואר של 'אנשי ירושלים' לאחל מזל טוב למנהל, שסיפר ברדיו כמה כסף קול תורה עשתה מהתקציבים שהשיגו הח"כים לעולם התיירה.

וממנכ"ל ישיבה למזכיר ישיבת חזון נחום, הרב דודי כץ, מהעסקנים הבולטים באלעד ושלומי אמונים שהצליח לסגור את יום שלישי בערב למאות איש שגדשו את מרכז הכינוסים בעיר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו. צמרת שלומי אמונים התייצבה כאיש אחד לצד כלל חסידות סלונים ותושבי העיר, ואבי חתן הבר מצווה לא נח לרגע והשקה את כל המי ומי. לקראת סיום הלילה צפה לייבל'ה בדיון מעניין שהתפתח בין ראש העיר ישראל פרוש, מנכ"ל יתד נאמן זעליג אורלנסקי ונאמנו הקרוב עורך 'יתד' אפי רצקר.





את חברי מקהלת 'נרננה', מצא לייבל'ה השבוע בשמחת הברית לנכד הנגיד חיים מאלר, המנהל החדש של אולמי בית ישראל.



ובין הצללים, כיאה לימי בין המצרים, קלטה עדשת המצלמה במעזיבוז שבאוקראינה את המפיק טיפ רבינוביץ מסתודד עם הגרפיקאי הופמן. ללייבל'ה נודע כי השניים נסעו ל-24 שעות לתכנן ועידה חסידית.

פינת המ"מים
המאייר יוסי חיים לא יכל להתעלם השבוע מהטרנד החדש שכבש את בתי המשפט – אם עד כה היינו מורגלים ב'כיפת בית משפט', הכירו מעכשיו את 'טלית בית המשפט'. אין ספק שמדובר בטרנד לוהט ומצליח, וכבר לאחר ההשקה שערך מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב ברלנד, תועדו השבוע גם המלמדים המתעללים מהת"ת בתל אביב כשהם עטופי טליתות, משל היו בעיצומה של תפילת שחרית.

פינת המזל טוב
תשעת הימים ואתם מחפשים שמחות? קצת יידישקייט! תתביישו!
תשעת הימים הרב אליעזר ברלנד מאיר פרוש יעקב ליצמן צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד