י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רבנים בברסלב במכתב תמיכה ברב ברלנד: "עלילה שפלה ורדיפה"

למרות הטענות הקשות: שורת משפיעים ורבנים חשובים ב'שובו בנים' יוצאים במכתב תמיכה במנהיג קהילת 'שובו בנים' השרוי במעצר • "הוא האיש אשר ברוב רחמיו וברוב מסירות נפשו וצלילות דעתו הוציא אותנו מאפילה לאורה" • בפנים: המכתב המלא

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ראשי ישיבות, רבנים ומשפיעים בכירים בקהילת 'שובו בנים' בחסידות ברסלב יוצאים במכתב גילוי דעת, מחאה וזעקת כאב נגד העלילה השפלה והרדיפה לרב אליעזר ברלנד וקהילתו 'שובו בנים'. המכתב יוצא לאחר מכתב חריף וחריג נגד הרב ברלנד, עליו חתמו שלושה מחשובי רבני ברסלב, הרבנים הגרי"מ שכטר, הגר"נ ליברמנש, הגר"מ קרמר.

במכתב נאמר: "יום ו' ראש חודש מנחם אב ה'תשע"ו ערב שבת פרשת מטות-מסעי - זעקת כאב, מחאה, וגילוי דעת - על זה היה דוה לבנו על אלה חשכו עינינו, אוי נא לנו שכך עלתה בימינו, עיני עיני יורדה מים על שבר בת עמי על חילול כבוד שמים, חילול כבוד התורה הקדושה וחילול שמו של רבנו מוהר"ן מברסלב זי"ע ותלמידיו מדור דור זי"ע, וזאת באמצעות עלילה שפלה שהעלילו על מורנו הרב מנהיג קהילתנו 'שובו בנים – נחמת ציון' הרה"צ ר' אליעזר ברלנד שליט"א, ד' יאריך ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים הוא האיש אשר אלפי אנשים נשים וטף, בארץ-ישראל ובשאר ארצות תבל, תולים בו ובזכותו את כל 'עולה של תשובה' שלהם, וכל חיותם בכל ענייני עבודת השם-יתברך, וכל התקרבותם לבורא כל עולמים, לימוד תורתם וקיום מצוותם, וכל כוחם בהקמתם בתים לתפארת בישראל – הכול זקופה לזכותו וכוחו.

"הוא האיש אשר ברוב רחמיו וברוב מסירות נפשו וצלילות דעתו הוציא אותנו מאפילה לאורה, וקרבנו לעבודת-השם-יתברך, לשוב בתשובה שלמה לפני אבינו אב הרחמן. וברוב דעת ותבונה, זה עשרות בשנים הדריך אותנו בטוב טעם ודעת, להתקרב ל"אור האורות", רבנו הננמ"ח מברסלב זי"ע ותלמידיו מדור דור זי"ע, ללכת בעקבי הצאן בלימוד תורתם וקיום עצותיהם.

"הוא האיש אשר תמידים כסדרם שמענו ממנו לחבב ולייקר במאוד- מאוד כל חלקי לימוד התורה הקדושה, תורת הנגלה ותורת הנסתר, הלכה דרוש קבלה וחסידות. ותמידים כסדרם נסך בנו את האהבה הגדולה להיות בקי בכל ד' חלקי ה'שולחן ערוך' - ללמוד על מנת לקיים. והוא האיש אשר השתית בנו את יסוד היהדות, שלא יעלה לעולם על דעתנו, חלילה וחס בשום פנים ואופן, להתיר לעבור אפילו לא על סעיף קטן אחד ב'שולחן ערוך', לאחר שאמונים אנו עלי שיעוריו של מורנו הרב שליט"א על פי תורתו ודרכו של האי ציס"ע הננמ"ח זיע"א, שכבר הודיע ואמר: 'תקמטו את ספרי כרצונכם, העיקר שלא תעברו על סעיף קטן שבשולחן-ערוך!'

"הוא האיש אשר במסירות-נפש ממש עד אין קץ, השליך נפשו מנגד, ובעשר אצבעותיו תוך חירוף נפשו ממש, יומם ולילה, בגוף ונפש וממון, הדריך אותנו מיום ליום ומשעה לשעה, איך להתנתק מהבלי העולם-הזה ואיךלהידבק בחיי נצח. והנה עתה, לבושתנו ולכלימתנו, העלילו עליו עלילה שפלה! (מבלי שום חקירה ודרישה, ועל פי עדים בבית דין שאינו נוגע בדבר, עם שני הצדדים שווה בשווה, כנדרש בהלכה!)

"כל לב יהודי רחום וחנון, בכה יבכה יחד אתנו על רדיפות אכזריות אלו, אשר קהילה ועדה שלמה בישראל נרדפים באופן שלא נשמע כזאת מעולם! יהודים! רחמנים בני רחמנים! הביטו וראו למי עוללו כל זאת ? אוי נא לנו מעלבונה של תורה! תורה תורה חגרישק והתפלשי באפרים על בזיון כבוד התורה לומדיה וחכמיה יתאגדו נא כל יראי ד', להטות שכם ולתמוך בציבור קדוש זה, שהשליכו אחר גוום – בכוח מורם ורבם שליט"א – את כל תענוגות עולם-הזה והבליו, והתקרבו לחסות תחת צל כנפי השכינה הקדושה, אשר כל יהודי שרואה זאת לבו מתרונן בהתרחבות גבולות הקדושה.

"צעקתנו וזעקתנו, בתחינה ובקשה מתוך לב כואב ודואב: מרנן ורבנן, מנהיגי הקהילות, מרביצי התורה בישראל, ולכל עם הקודש: אנא! כל אחד ואחד מכם יפעיל את מלוא כוחו והשפעתו, לומר למלאך המשחית די! ולמצוא את הדרך ישכון אור להרבות שלום ושלוה בכל בית ישראל. ולאחינו בני קהילתנו ישיבת 'שובו בנים – נחמת ציון', אשר מסתופפים בצלו של מורנו הרב שליט"א, הננו פונים: המשיכו להיות מן 'הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים', כפי שלימדונו חז"ל הק', וכפי שמיישם בתכלית השלימות, ונתן לנו דוגמא אישית רבות בשנים, מורנו הרב שליט"א.

"הננו מחזקים את ידכם, עם ד' חזקו ונתחזקה! להמשיך כעת ביתר-שאת וביתר- עוז בלימוד התורה הקדושה, וקיום כל מצוותיה והלכותיה, עמדו חזק בלי פחד ומורא, להרבות בתשובה תפלה וצדקה מתוך אהבה שמחה ושלום - שמעבירין כל גזירה. האלוקים במרומים בוודאי יבקש את הנרדפים והנרמסים, וזכות זו תעמוד לכם ולזרעכם, לעושר ואושר, שמחה ונחת דקדושה מכל יוצאי חלציכם, וששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה, ובמהרה נזכה להרמת קרן התורה והיהדות בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

"באנו על החתום בכאב ובצער על גלות השכינה וגלות ישראל: תלמידיו, שיצקו מים על ידו במשך עשרות בשנים, מוסרי שיעוריו, ומנהלי מוסדותיו של מורנו הרב שליט"א (החתימות לפי סדר קבלתם, ואין מוקדם ומאוחר בתורה) וזקני וחשובי אנ"ש".

חתומים: הרב מאיר שלמה ראש מוסדות בית ברסלב.
הרב שמואל שטרן ראש מוסדות נחלי נצח.
הרב מיכאל גול ראש מוסדות מגיני ארץ.
הרב עופר ארז ר"י אור הדעת.
הרב אליהו מירב ר"י דרך אמונה.
הרב יהושע דב רובינשטיין - ממשפיעי ברסלב.
הרב מאיר נס - ממשפיעי ברסלב.
הרב יצחק ויצהנדלר - ממשפיעי ברסלב.
הרב מאיר מלכה - ממשפיעי ברסלב.
הרב מאיר סעדה - ממשפיעי ברסלב.
הרב אליהו סוכות - ממשפיעי ברסלב.
הרב משה צנעני - ממשפיעי ברסלב.





הרב אליעזר ברלנד מכתב ברסלב תמיכה שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 101 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד