כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב לאו הבטיח: "נשפר את השירות בבתי הדין"

מנכ"ל שערי הלכה ומשפט הרב מאיר עשור ונציגי לשכת הטוענים הרבניים נפגשו עם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ודנו בדרכים לשיפור השירות בבתי הדין הרבניים

הרב לאו הבטיח: "נשפר את השירות בבתי הדין"

פגישה מיוחדת התקיימה בשבוע האחרון בלשכת הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו עם נציגי הנהלת לשכת הטוענים הרבניים בראשות יו"ר הלשכה הרב יעקב קלמן ומנכ"ל שערי הלכה ומשפט - מרכז הכשרה תורני, העוסק בין יתר בהכשרת טוענים לייצוג בתי הדין הרבניים. המפגש התקיים במטרה להעמיק את שיתופי הפעולה בין הטוענים הרבניים לרבנות הראשית.

חברי הנהלת לשכת הטו"ר הציגו בפני הרב הראשי את פעילות הלשכה ואת האתגרים בפניהם עומדים הטוענים הרבניים בבתי הדין מידי יום. הרב שבעצמו משמש כאב"ד בבית הדין הגדול ומכיר את המערכת בצידה השני, שמע באורך רוח את הדברים והביעה התעניינות רבה בפעילות הלשכה ובזווית ראייתם של המייצגים בבתי הדין.

כמו כן הועלה על נס פעילתו המבורכת של הרב מאיר עשור מקים המרכז התורני "שערי הלכה ומשפט" בראשותו של הרה"ג יצחק אופיר מלכה, אשר תחת קורת גג אחת מציע מגוון הכשרות בתחומים תורניים, ברמה הגבוהה ביותר, על מנת להרים קרנה של תורה ולהעניק לבני תורה את האפשרות ללימודים בתחומים תורניים.

במשך השיחה אף עלו מספר נושאים הטעונים תיקון ושיפור, כשהרב הראשי מבטיח את תמיכתו ככל שיידרש על מנת לשפר את השירות בבתי הדין, ולתת מענה הולם לצרכיהם של המייצגים בבתי הדין, וכך מענה לשיפור השירות לנבחנים במגמה להסמכתם כטוען רבני.

כך למשל דנו בנושא כי לצורך מבחני הדיינות, קיימת דרישת סף לנבחנים לדיינות לעשות מבחן אחד ברבנות, תעודת טוען רבני אינה מוכרת לצורך אישור להיבחן לדיינות, כך שנוצר מצב שהתעודות מאפשרות ייצוג בפני בית הדין הרבני בלבד אך אינן נותנות מענה – כהשכלה למחזיקים בהן.

משכך ביקשו חברי המשלחת מהרב הראשי לפעול ולהכיר בטוען הרבני לצורך השכלה תורנית גבוהה; ולקדם מסלול המשך מקוצר לטוענים רבניים, למבחני הדיינות. בכך מקצוע הטוען יהווה תחילת דרכם של ת"ח המעוניינים להשתלב בעולם הדיינות ולהכיר למעשה את עולם המשפט, משני צידיו - כנהוג במערכות המקבילות.

נושא נוסף שהועלה היה בעניין הסמכת והכשרת הטוענים הרבניים והחומר אותו נדרשים הנבחנים למקצוע הטוען הרבני להיבחן, לטענת חברי המשלחת, יש לערוך שינוי מקיף בחומר אותו לומדים ועליו נבחנים הטוענים הרבניים, זאת כיוון שישנו חומר רב שאינו רלוונטי מחד ומאידך ישנו חומר רב שהינו רלוונטי ביותר ויש להיבחן עליו, הרב אכן אמר שיבדוק את הנושא עם הגורמים המוסמכים ויחווה את דעתו, כמו"כ הוצע כי הנהלת הלשכה תהיה חלק מהגוף המסמיך את הטוענים הרבניים בדומה להסמכת עורכי הדין ע"י לשכת עורכי הדין ולא ע"י הנהלת בתי המשפט.

בסיכומה של הפגישה ולאחר שהאזין לדברים בקשב רב, הרב הראשי לישראל ברך את פועל מעשה ידי העוסקים במלאכה והבטיח כי יפעל לסייע ככל שביכולתו בבחינה עם הגורמים המקצועיים על מנת לשפר את הטעון שיפור.
הרב לאו שערי הלכה ומשפט פגישה דיינים בתי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד