כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

תקנות הצניעות לבנות: 'גרביים בצבע כחול כהה ונעליים עדינות'

הנהלת בית הספר של חסידות ויז'ניץ בב"ב שלחה להורים אגרת עם שורת תקנות צניעות "שיש לתת עליהן את הדעת", כלשון המכתב. בין התקנות: גרביים בצע כחול כהה - לא שחור. קשתות אלגנטיות וצעקניות אין להם מקום אצלנו" • התקנות המלאות

התקנון על רקע בית הספר של חסידות ויז'נית בבני ברק
התקנון על רקע בית הספר של חסידות ויז'נית בבני ברק

ההכנות לחזרה ללימודים לקראת השנה הבאה: בבית הספר של חסידות ויז'ניץ בבני ברק שלחו בימים האחרונים להורים אגרת עם שורת תקנות צניעות "שיש לתת עליהן את הדעת", כלשון המכתב.

במכתב, עליו חתומה מנהלת בית הספר והגיע לידי "בחדרי חרדים", מופיעות שורה של תקנות לשעות בהן התלמידות נמצאות מחוץ לבית הספר.

"התלמידה שלנו צריכה להיות 'שלנו' גם בשעות אחר הצהריים כשהיא לא לבושה בתלבושת בית הספר, להיראות 'שלנו' גם בשבת", כותבים בהנהלת בית הספר.

"לצערנו, ראינו וגם שמענו על סדקים כלשהם וסחף בהופעה הצנועה והייחודית של אי אלו תלמידות. הכוונה ללבוש צמוד של בדי טריקו וכדו', בגדים בצבעים נועזים, נעלים צבעוניות-זרחניות, גרביים בצבע הרגל ואף פה ושם על שיער פתוח".

ההנהלה ממשיכה: "הורים יקרים! גם אם מדובר במיעוט לא נוכל לעבור לסדר היום, בל נחטא בנפש הילד האופנה צעקנית מאוד, נכון. אבל אנחנו נבחר את הצנוע הסולידי העדין והיפה אשר על כן חשוב להזכירכם את שאמרנו בעבר.

• לא תוכל תלמידה להגיע לבית הספר עם נעליים צבעוניות בצבעים בולטים או זוהרים. גם לא בנעלי מגף או חצי מגף וכד', וגם לא לבתיה בשבת. (אז אל תקנו חבל על כספי ישראל.)

• לגבי לבוש התלמידה בשבת, גם על כך תהיה בקורת, ויצטרכו ההורים והתלמידות לחתום על "תקנון בתיה" בעז"ה, שיכלול התחייבות ללבוש סולידי, גרביים בצבע לבן, נעליים עדינות ושיער אסוף.

• קשתות אלגנטיות, פרחוניות וצעקניות אין להם בכלל מקום אצלנו, בודאי שלא בימות החול ואפילו בשבת יש לשמור עדינות מקסימלית. (קישוט עדין וסולידי)

• בקשה מיוחדת אלייך אמא יקרה, נא שימי לב לאורך החצאית של הבת. מכתה ו' ואילך האורך הוא אמצע הרגל כפי שקובעת ההלכה, וזה מנ שנדרש, אבל גם בכתות הנמוכות אם נתקצרה החצאית חשוב שתשימי לב - האריכי או החליפי.

• גרביונים בצבע כחול כהה - כך ביקשנו לא שחור! (אז אל תרשי לבתך לזלזל או לעקוף הוראות שקשה להבחין ו'שלא ישימו לב')".

לסיכום כותבת מנהלת בית הספר, כי "כל הדברים הם בכדי לשמור על פך השמן הטהור - שלנו, ושלנו הוא שלכם וכל רואיהם יכירום כי הם זרע ברך ה'".





בית הספר ויזניץ תקנות נעלים צבעוניות הורים שיער אסוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד