כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב לאו למנהלי המוסדות: אין להסתיר תקיפות נגד ילדים

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פנה למנהלי המוסדות החרדיים בדרישה שלא להסתיר תקיפות נגד ילדים: "מקרים בהם נפגעו ילדים וילדות התרחשו לאחרונה וזעזעו כל לב. בשום אופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח"

הרב דוד לאו (יעקב כהן, פלאש 90)
הרב דוד לאו (יעקב כהן, פלאש 90)

בעקבות ריבוי המקרים של תקיפות ילדים במוסדות החינוך ובכלל, תופעה שיש שיאמרו שהייתה קיימת גם בעבר ורק לאחרונה החלה להיחשף שוב ושוב בכלי התקשורת, יוצא הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כנגד תופעת הטיוח.

הרב לאו שיגר מכתב למנהלי המוסדות ודרש שלא להסתיר את מקרי התקיפה. "לצערי, בעת האחרונה נודעו תופעות איומות הקורות בחצרנו ובמחוזותינו. מקרים בהם נפגעו ילדים וילדות בביתם או במוסדות החינוך, התרחשו לאחרונה וזעזעו כל לב" כותב הרב במכתבו. "כמה כואב לשמוע שהמקומות אשר צריכים היו להיות עבור הילדים ובני הנוער כשמענת, מבצר וחוסן, הפכו עבורם להוות סיוט ופחד".

הרב לאו הוסיף, "בעת הזאת חובה על ההורים המחנכים והמחנכות קרובי המשפחה וכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן למי שזקוק לכך. הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכואבים אלו ועל כך אחד לדעת שהוא נושא באחריות גם אם הדברים אינם נוגעים ישירות אליו.

"איני רוצה לפרט את הדברים שהצניעות יפה להם ואני חש שאט נפש מעצם העובדה שעלינו בכלל להתייחס אליהם אולם ההכרח בל יגונה כמי שעניני החינוך הטהור בראש מעינכם ולשם אתם נושאים את נפשכם מוטל עליכם במיוחד עול גדול לפקוח עינים ולתת את מירב בתשומת לב לתופעות העלולות לפגוע בנפשם הרכה של בני הנעורים".





לסיום כותב הרב לאו, "בשום אופן ופנים אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולהתחמק מלהתמודד עם תופעות הקשות הללו אשר אם לא תפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע. חלילה לנו נעמוד מנגד, אלא יש לחזק את המודעות ולהמשיך לחנך בדרך הצניעות, בדרך התורה בחינוך לערכים מושרשים בדרך ישראל סבא".

מדובר באמירה חשובה מאוד של הרב הראשי, זאת מאחר וכאמור, בחודשים האחרונים עלתה התופעה לכותרות, כאשר מקרי תקיפה וטיוח נחשפו לעיני הציבור ונראה כי הרבנים נאלצים להתייחס לתופעה החמורה.
הרב דוד לאו תקיפת ילדים מוסדות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד