י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אזהרה: מסלול הטיול הפופולרי אסור לכהנים

רבה הראשי של מטולה, הרב ברוך פכטר, הוציא הודעה חריגה לפיה, במסלול ההליכה בשמורת נחל עיון, המסתיים במפל התנור, ישנו מקטע האסור לכהנים, זאת מאחר ובמקום ישנם קברים. רשות הטבע והגנים ל"בחדרי": "קיימת גדר שמפרידה בין בית העלמין לשמורה"

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

רבה הראשי של מטולה, הרב ברוך פכטר, הוציא בימים האחרונים הודעה חריגה לפיה, במסלול ההליכה בשמורת נחל עיון, המסתיים במפל התנור - מסלול פופולרי בקרב מטיילים - ישנו מקטע האסור לכניסת כהנים, זאת מאחר ובמקום יש חשש לטומאת מתים.

בהודעת הרב פכטר נאמר: "עם תחילת בין הזמנים הרינו לשוב ולהתריע בפני הכהנים היוצאים לטיולים בגליל, שמורת נחל עיון המתחילה בצפון מטולה ומסתיימת במפל התנור, אסורה בחלקה לכהנים, בקטע הגובל בבית העלמין".

עוד נמסר בהודעה: "כל נסיונותינו לפתור את הבעיה מול רשות שמורות הטבע עלו בתוהו, וכל שלטי האזהרה שהוצבו על ידינו הוסרו על ידי הפקחים, ויידעו הכהנים להזהר".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אמר הרב פכטר כי על רשות הטבע והגנים, האחראית על השמורה, לטפל בנושא. "כמו שהם פועלים בשביל שמסלולי ההליכה יתאימו גם לגברים וגם לנשים, למסולמים וכל בני דת אחרת, עליהם לדאוג שהמסלול יתאים גם לחרדים".

לדבריו, במקום ישנם שתי בעיות. בעיה אחת התעוררה לאחר שישנם במקום עצים המאהילים מבית העלמין הגובל במסלול, על המסלול. בנוסף, ישנו חשש כי במסלול עצמו יש קברים. הרב הוסיף כי ניתן לפתור את הנושא די בקלות ובעלות מינימלית, זאת רק במידה והיה מעט רצון טוב מצד רשות הטבע והגנים.

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "בית העלמין איננו נמצא בשטח שמורת הטבע אלא בשטחה של מועצה מקומית מטולה. בכל מקרה, קיימת גדר שמפרידה בין בית העלמין לשמורה".
רשות הטבע והגנים טיול נחל עיון מפל התנור הרב ברוך פכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד