ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

האם נמצא המתווה שיציל את מאחז עמונה?

היועץ המשפטי לממשלה הורה לבחון תקדים משפטי שיוביל לראשונה להקמת התנחלות על אדמותיו של כפר פלסטיני

מחאת ילדי עמונה, צילום: הדס פרוש, פלאש90
מחאת ילדי עמונה, צילום: הדס פרוש, פלאש90

היועץ המשפטי מנדלבליט קבע אתמול (א') כי ישנה אפשרות להקמתו מחדש של מאחז עמונה, על אדמות סמוכות למיקום המקורי של המאחז שפינויו האלים נצרב בתודעה של צעירי יהודה ושומרון.

על פי הדיווח של שבתי בנדט, כתב המתנחלים של וואלה, מנדלבליט הורה לבחון את מעמד החלקות הסמוכות למאחז, ולראות האם ניתן להגדירן "נכסי נפקדים" - מעמד משפטי המאפשר למדינה להפקיע אותן מידי בעליהם, שעזבו את המדינה במהלך מלחמת העצמאות.

החלטתו התקדימית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התקבלה בתום ישיבה עם פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי ואנשי מקצוע הנוגעים בדבר.

באם תימצא האפשרות לבצע את פריצת הדרך הזו, ייתכן ויימנע פינויו של המאחז ב-25 בדצמבר, על פי החלטת בית המשפט לפני כשמונה חודשים.

השרה מירי רגב בירכה על ההחלטה - "היועמ"ש סלל את הדרך לפתרון משפטי התואם למדיניות הממשלה. עמונה צריכה להישאר במקומה, ואף להתפתח ולפרוח. חובתנו כממשלה לדאוג שפורמליזם קר לא יגרום לאיוולת של הריסת יישוב חי ותוסס והפיכתו לשממה".

סמוטריץ' מצדו הסתייג ואמר כי "אופציית החקיקה של חוק ההסדרה חייבת להישאר על השולחן. במידה והיועץ לא יאשר את פתרון נכסי הנפקדים נדרוש לחוקק".

וראשית מרצ זהבה גלאון תקפה בחריפות - "בפעם הראשונה המדינה תאשר הקמת התנחלות על שטח פלסטיני פרטי, וזאת כדי לפתור את בעייתם של מתנחלי עמונה, בניגוד לפסיקת בג"ץ שקבע שיש לפנות את ההתנחלות", אמרה גלאון והוסיפה: "בשביל שקט פוליטי מצד המתנחלים, הממשלה מאפשרת גזלת שטח פרטי של פלסטינים כדי להקים התנחלות חדשה, ובכך נותנים פרס לשוד מאורגן לאור היום".
עמונה היועץ המשפטי הכשרת מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד