כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הכליזמרים הירושלמיים במחאה נגד העירייה

פסטיבל כליזמרים ירושלמי שמדיר את אמני העיר, ותקופה ממושכת של הדרת הנגנים הירושלמים מנופה התרבותי הביא למחאה נגד העירייה - עצומה, ובהמשך הפגנה בכיכר ספרא

להקתו של בורשטיין
להקתו של בורשטיין

פסטיבל הכליזמרים הירושלמים כבר נמצא מעבר לפינה, אולם מתברר כי המנגינה שתישמע בינות לחומות לא תהיה היחידה - ליהוק האמנים לפסטיבל המתוקשר כבר הספיק לנגן על עצביהם של הכליזמרים הירושלמים שהודרו מהפסטיבל, ואלה מצידם כבר פתחו עצומה ויוצאים למאבק.

הפסטיבל יתקיים החל מסוף השבוע הבא למשך ארבעה ימים במגוון מקומות בירושלים ויופיעו בו מגוון נגני כליזמר מהארץ ומהעולם. המנהל האומנתי של הפסטיבל הוא אמן הקלרינט חנן בר סלע, מי שמנהל במשך שנים את פסטיבל הכליזמרים בצפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק גדול מנגני הכליזמרים המקומיים לא שובצו לפסטיבל, מה שהביא את "אגודת הכליזמרים ירושלים" בניהולו של נגן הכליזמר אברום בורשטיין לפתוח בעצומה כנגד ההחלטה. בעצומה נכתב כי "לאור המחדל המתמשך זה יותר מעשור, בהדרת עשרות אמני ואמניות הכליזמר בירושלים מהבמות והמופעים (למעט שילוב זעיר פה ושם בהטמעה) והוצאתם מחוץ לתקציבי התרבות של העירייה, כשהשיא כיום, המידור המוחלט של כל אמני ואמניות הכליזמרים המתגוררים בירושלים, מ"פסטיבל הכליזמרים ירושלים" בשבוע הבא".

עוד נאמר בעצומה כי "אגודת הכליזמרים מרכיבה רשימה של אמני ואמניות כליזמר המתגוררים בירושלים ופרבריה, עבור העצומה שנחתים ונגיש לראש העיר ניר ברקת, בסימן: "אמני עירך קודמים" וכמו כן ייתכן שנארגן הפגנה ביום שיוחלט, בו נגיע כולנו, לכיכר ספרא עם כלי הנגינה, לשתוק במחאה, מול העירייה".

בדף הפייסבוק של האגודה אף נכתבו פוסטים של תמיכה על ידי אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל. איש התקשורת מנדי גרוזמן כתב כי "עיריית ירושלים הכלילה את בורשטיין וחבורתו כסיבה ה-14 בין 100 הסיבות שמסבירות למה לבלות את הקיץ בירושלים, אבל לפסטיבל הכליזמר היא שכחה להזמין אותו. אולי מתום לב, אולי מאינטרסים, אבל לנו זה לא משנה. בורשטיין והחבורה המהממת שלו חייבים להופיע שם".

גם איש התקשורת יעקב גרודקה כתב כי "בורשטיין הוא האיש שבמשך חצי יובל הקים מחדש ב-10 אצבעותיו את התרבות הטהורה הזו, עשרות אמנים עברו דרכו, והוא ללא סיוע או תקציב הרימם מעפר לפסגת ההר. היום הוא יוצא למאבק. עיריית ירושלים שממומנת מהכספים שלנו, שכחה אותו בבית. פסטיבל הכליזמר בירושלים יארח אמנים מכל העולם, אבל דווקא הירושלמי, מחולל מהפכת הכלייזמר – הוא לא יהיה שם, למה? כי לא מצאו לו תקציב. כנראה שמקבלי ההחלטות מעדיפים להאזין לצלילי קלרינט נכרי ומסורס ולא לצלילים הטהורים והאותנטיים".

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה, לכשתתקבל - נפרסמה.


צילום: חיים שפירא - לחיים הפקות
כליזמרים ירושלים מחאת הכליזמרים פסטיבל הכליזמרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד