י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חוששים לשכוח את הילד? הנה מכשיר חדש, בחינם

אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - עוד מכשיר אלקטרוני ימנע שכחת תינוקות ברכב, והכנסת דנה מה לעשות כדי להילחם בפגע הרע

לא לשכוח
לא לשכוח

פעם אחר פעם זה קורה והתקשורת מודיעה על מקרים מזעזעים של מות תינוק שנשכח - מספר המקרים הקשים של שכחת תינוקות במכונית שהופכת למלכודת לוהטת בימים הקיץ עומד בממוצע על כ-41 מקרי שכחה בשנה.

המכשיר החדש, שהושק על ידי 'יד שרה', מורכב משתי יחידות שביניהן קשר אלחוטי - ברגע שההורה יוצא מהמכונית בעוד התינוק נותר ברכב ומתרחק מהתינוק מספר מטרים, המכשיר מתריע באמצעות צפצוף, רטט וחיווי.

מנכ"ל 'יד שרה' משה כהן הורה להעביר את יחידת הצפצפה ומצילת החיים לכל סניפי הארגון, ולהעמידה להשאלה לרשות ההורים בחודש החם ביותר של השנה. משה כהן אומר - "הביקוש לפתרון רק הולך וגובר ויד שרה נרתמת להצלת תינוקות ומעמידה מכשיר מתוחכם וקל להפעלה. הצפצוף הוא צפצוף מציל חיים".

בנוסף, במסגרת ישיבה משותפת של הוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), וועדת המדע והטכנולוגיה, בראשות ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הוחלט בשבוע שעבר כי משרד הבריאות והעומד בראשו, יעקב ליצמן, יוביל תוכנית חירום למניעת שכחת ילדים ברכב. 

התוכנית יוצאת לפועל בתום סדרה של דיונים שהתקיימו בשבוע האחרון עם נציגי משרדי הממשלה השונים, בהובלה של השר ליצמן וח"כ שאשא-ביטון.  במסגרת התוכנית, אומצה הקריאה של השר וח"כ שאשא-ביטון להחלת תקינה בנושא שתחייב אמצעי התרעה טכנולוגי ברכב פרטי. במסגרת צוותי החשיבה שיזמה הוועדה, הוקם צוות עבודה במשרד התחבורה שהתחייב כי תוך שבועיים עד חודש ינסח המשרד מסמך תקינה שיוגש לשר עם מענה לכלל השאלות. 

התקינה תחיל חובה על התקנת מערכת בטיחות בכל כסא בטיחות לילדים ברכב, כאשר הכוונה היא שהתקנה תחול בשלב הראשון למשך שלוש שנים. ח"כ שאשא-ביטון וח"כ מקלב התחייבו לקדם את התקינה מול ועדת הכלכלה ומול הממשלה בעזרתו של שר הבריאות שצוותו, כאמור, מרכז את מרתון הישיבות משרדי ממשלה בנושא. 

במקביל, גם במערכת החינוך יתגייסו למיגור התופעה, כאשר סוכם כי ייבנה בכל מסגרת חינוכית מודל לדיווח על אי הגעה של הילד לגן, הן מצד ההורים והן מצד הצוות החינוכי. בימי ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, יתקיימו מפגשים של המפקחות יחד עם הגננות והיועצות החינוכיות להעלאת הנושא למודעות ולסדר היום, זאת, כאמור, במטרה לבנות בכל גן את המודל שיתאים לו מול ההורים. 

כמו כן, יופצו חוזרי בטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב, של ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים', דרך הגנים אל הורי הילדים. בנוסף, המועצה לבטיחות בדרכים תצא בקמפיין הסברתי נרחב ברדיו לכל המגזרים בישראל. סוכם גם כי כל משרד ממשלתי שיש לו נגיעה להורים או ילדים יפעל הסברתית בנושא במסגרת קמפיין אחיד לכלל משרד הממשלה. צעד נוסף של התוכנית יהיה באחריות משרד החקלאות, שיקדם את נושא ההסברה אל מול בני המיעוטים.   

ח"כ שאשא-ביטון: "אני מתרגשת ושמחה שתוכנית החירום למניעת שכחת ילדים ברכב יוצאת לדרך ורוצה לברך את כל השותפים. מדובר ברשת ביטחון לשמירה על חיי ילדינו ורק בשילוב ידיים נצליח למנוע את האסון הבא. התופעה המצערת הזאת כבר גבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ למנוע זאת. אין לי ספק כי התוכנית היא צעד משמעותי במניעת המוותר המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם. תוכנית חירום זאת היא חלק מתוכנית רחבה יותר, ורב שנתית, למניעת היפגעות של ילדים, זאת בשיתוף והובלה של השר ליצמן ובתמיכת משרד האוצר". 
שכחת ילדים ברכב יד שרה תינוק ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד