י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מיליון טורקים הפגינו בתמיכה בנשיא ארדואן

ניסיון המהפכה עשה רק טוב לשלטונו של ארדואן, שגייס מיליון מפגינים והצהיר - אני מתכוון להשיב את עונש המוות למדינה

ארדואן נואם לאחר ניסיון ההפיכה, צילום: רויטרס
ארדואן נואם לאחר ניסיון ההפיכה, צילום: רויטרס

מיליון טורקים השתתפו אתמול (א') בהפגנת תמיכה בשלטונו של ארדואן, תוצאה של שיתוף פעולה נדיר בין מפלגות הקואליציה והאופוזיציה במדינה.

את ההפגנה ארגן ארדואן בעצמו עם "מפלגת הצדק והפיתוח", על רקע הטיהורים שהוא עורך בצמרת המדינה, והביקורת על כך ברחבי העולם. ארדואן נאם במהלך העצרת ואמר כי הוא מתכוון להחזיר את עונש המוות למדינה, בכפוף לאישור הפרלמנט, לאחר שזה נעדר ממנה מאז 1984. החזרת עונש המוות תחסל את סיכוייה של טורקיה להצטרף כחברה לאיחוד האירופי.

במסר תקיף לאויביו מבית אמר הנשיא הטורקי כי "אנו נמשיך בדרכנו לסולידריות. נאהב זה את זה לא בשביל דרגה או תואר, אלא למען אללה. אנו צריכים לנתח היטב את ניסיון ההפיכה של 15 ביולי כמדינה וכאומה. אנו צריכים לחקור היטב לא רק את אלה שמעורבים בבגידה הזו, אלא גם את הכוחות שעמדו מאחוריהם, המניעים שגרמו להם לנקוט פעולה".

ארדואן הוסיף ואמר - "15 ביולי הראה לחברים שלנו שהמדינה הזו לא רק חזקה נגד מתקפות פוליטיות, כלכליות ודיפלומטיות, אלא גם נגד חבלה צבאית. הוא הראה שהיא לא תיפול, היא לא תידרדר. אלה שפכרו את ידיהם באותו לילה בתקווה שטורקיה תיפול התעוררו ביום למחרת כדי להבין שעבודתם הייתה קשה בהרבה ממש שחשבו".
ארדואן הפגנה טורקיה מהפכה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד