י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אז איך אתם אוהבים את הקרמבו שלכם?

מאיזה צד אוכלים את הקרמבו - מהעוגיה, או מהשוקולד? • 7 הצעות שונות איך לאכול את הקרמבו • ויש גם מתכון, באדיבות 'פלדמן', להכנה בבית

קרמבו
קרמבו



כולנו מכירות את השאלה הידועה: מאיזה צד אוכלים את הקרמבו - מהעוגיה, או מהשוקולד? אפילו שיר כבר חובר על זה.

לקראת עונת הקרמבו עם בואו של החורף, פניתי לחברת 'פלדמן' בבקשה להעביר אלי מתכון להכנת קרמבו. למה לקנות, אם אפשר להכין גם בבית?

טוב, אז אודה ולא אבוש: התוצאה היא לא אותה תוצאה, וזה כנראה גם מה שמביא את חברת פלדמן לשלוח מתכון. הם יודעים, שכמה שנרצה לעשות את זה טוב, תמיד נשוב ונרכוש אצלם את הקרמבו המקורי.

הקרמבו הוא ממתק שהומצא בדנמרק, כבר לפני 200 שנה, אך אומץ כממתק פופולארי מאוד במדינת ישראל. למה קרמבו? כי קרם יש בתוכו...

הוא מהווה תחליף מעניין לגלידה, בעונת החורף. הוא אינו מותך בטמפרטורת חדר, ולכן אינו זקוק לאכסון במקרר. בקיץ, אגב, לא כדאי לכם לנסות להחזיק אותו בבית. החום מייבש אותו והופך את הקצף הטבעי שלו לצמיגי.

7 הצעות איך לאכול את הקרמבו

ל'פלדמן' יש גם הצעות מעניינות בעניין איך לאכול את הקרמבו שלכם.

1. חם - חימום במשך 20 שנ' במיקרוגל, או לחלוט אותו בסיר מים רותחים לעשר דקות. הקרמבו מתחמם והופך למעין קרם חם של שוקולד ווניל או מוקה (בהתאם לטעם הנבחר).

2. קר - הקפאת הקרמבו ואכילתו כממתק קפוא.

3. מלוח – לשים פרוסת גבינה מלוחה מתחת לעוגית הקרמבו ולאכול את הביס כולל הבסיס המלוח.

4. מתוק – קררו את הקרמבו במקפיא כ-15 שעה. הוציאו מהמקפיא. הסירו את העוגיה ואכלו עם כפית את הקרם. אפשר לתבל כל ביס עם סוכריות צבעוניות או מעט קינמון.

5. חמוץ – שפכו לכוס גבוהה רוויון או יוגורט בריאות. הכניסו את הקרמבו ללא העוגיה ואכלו בכפית יוגורט עם קרמבו. הטעם החמצמץ ירענןאת מתיקות הקרמבו.

6. בריא – חתכו תפוח לחצי לרוחב. הוציאו את הליבה וחתכו סביבה קוטר העולה על קוטר הקרמבו. הכניסו את הקרמבו הפוך. בחלל שנוצר בין התפוח לקרמבו, הוסיפו מעט גרנולה ואכלו בתיאבון. למקסום הטעם – ניתן לחמם מעט במיקרוגל לחיבור המרקמים.

7. צעיר – בין שתי פרוסות לחם לפי טעמכם, מעכו 2 קרמבואים. התוצאה- סנדוויץ מתוק להפסקת עשר.

אל תגידו שזה לא נשמע מעניין...

כך מכינים קרמבו בבית

וכן, הם גם מוכנים להסיר את הלוט ולגלות את הסוד: כך מכינים קרמבו בבית! - 20 דקות הן כל המפריד בינך לבין הקרמבו בגרסתו הביתית.

לציפוי:
300 גרם שוקולד
100 גרם חמאה

למילוי:
5 חלבונים
1 כוס סוכר
1 כף ג'לטין
3 כפות מים
כף גרידת תפוז
20 עוגיות שוקולד משובחות, עגולות

הכנה:
1. בסיר כפול (באן מרי) מחממים את החלבונים והסוכר עד לטמפרטורה חמימה (בערך 60 מעלות צלזיוס) אגב בחישה. מסירים מהאש.

2. ממיסים את הג'לטין במים. מקציפים את החלבונים ומוסיפים גם את הג'לטין. ממשיכים להקציף עד שהתערובת מתקררת ומוקצפת היטב. מוסיפים את גרידת התפוז.

3. מזליפים את הקצף על גבי עוגיות באופן הבא: במזלף בעל פיה חלקה ממלאים את הקצף. מקרבים את קצה הפיה למרכז העוגייה ולוחצים עד שמתקבל מעין כדור פינג-פונג. מרחיקים מעט את הפיה מהעוגייה לקבלת השפיץ של הקרמבו. חוזרים על הפעולה עם שאר העוגיות ומכניסים למספר דקות למקפיא.

4. ממיסים את השוקולד והחמאה בסיר כפול עד לקבלת קרם חלק ומבריק. מצננים מעט וטובלים כל קרמבו בשוקולד (כשהמילוי למטה).

5. שומרים בקירור עד ההגשה.



קישורים:
גלידות פלדמן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד